OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
#jobbjustnu
Vill du vara med och göra skillnad hos oss och våra kunder? Just nu söker vi en junior programadministratör för ett omgående och längre uppdrag hos vår kund Trafikförvaltningen.
Arbetsuppgifter
Administratörens uppdrag är att stötta och avlasta programledare och linjechef i arbetet med att leda och styra program och linje, administrera lagring av dokumentation samt kvalitetssäkra att lagring av dokument är korrekt. Administratören är spindeln i nätet och hanterar många olika kontaktytor och intressenter. Vidare ska administratören vara beställaren behjälplig och bidra till att effektivisera verksamheten genom att stödja medarbetare och skapa struktur genom tydliga administrativa rutiner samt att stödja arbetet med planering och genomförande av uppdraget.
Administratören behöver ha en god prioriteringsförmåga utifrån verksamhetens behov och vara van att hantera många uppgifter samtidigt.
Uppdrag och ansvar men ej begränsat till att
Utföra dokumenthantering enligt TF:s rutiner och riktlinjer
Diarieföra handlingar i SLL:s system EDIT (samt vara behjälplig vid begäran om offentliga handlingar från extern part)
Hantera beställningar av IT- tillbehör kopplat till verksamheten.
Fakturahantering i TF:s ekonomihanteringssystem Agresso
Framtagning av fakturaunderlag i TF:s ekonomihanteringssystem Agresso
Vara behjälplig med arbetsuppgifter som närmaste chef/ledare önskar
Krav
Du har relevant yrkeserfarenhet av administrativt arbete samt erfarenhet av arbete i projektform. Vidare har du minst gymnasieexamen och gärna med påbyggnader samt behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift. Du har ett analytiskt och strukturerat tankesätt och känner dig bekväm som i rollen som administratör.
Obligatorisk kompetens och erfarenhet
Minst gymnasieexamen med relevant inriktning ekonomi/administration
Relevant yrkeserfarenhet av administrativt arbete
Erfarenhet av arbete i projektform
Dokumenterad erfarenhet av tidigare administrativt arbete
Goda kunskaper i Office-paketet och god datorvana i allmänhet
Mycket god kommunikationsförmåga i både tal och skrift
Meriterande kompetens och erfarenhet
Erfarenhet av att ha arbetat inom trafikförvaltningen eller annan offentlig verksamhet
Erfarenhet av att arbeta i projektform
Erfarenhet av dokumenthantering, inklusive diarieföring
Erfarenhet av kontering och ekonomiuppföljning (Agresso)
Erfarenhet av projektportaler (Webforum/Projectplace)
Erfarenhet av projektmetodiken PROPS/XLPM
Erfarenhet av att vara kontorsansvarig
Placering
Huvudsaklig placering är Trafikförvaltningens huvudkontor på Lindhagensgatan/Lindhagensterrassen.
Anställningsform
Vi tillämpar prov/visstidsanställning med goda möjligheter till fast anställning.
Ansökan
Ansökan skall innehålla: CV/resume i wordformat eller pdf samt motivering (cover letter) varför du är rätt person för jobbet. Skriv på svenska. När du skickar in din ansökan till Addima godkänner och samtycker du att Addima bearbetar och lagrar personuppgifter enligt vår dataskyddspolicy.
Om oss
Addima är ett entreprenörsdrivet svenskt kunskapsföretag. Våra kunder är alltifrån små till stora privata bolag samt offentlig verksamhet. Vi erbjuder konsulter, vidareutbildning, it- och helhetslösningar. Vår affärsidé är att skapa förmåga och framgång för våra kunder. Detta sker utifrån beprövad metodik, innovativa verktyg och kundunik anpassning. Som konsult hos oss har du en unik möjlighet att utveckla din kompetens och bygga ditt CV och en utvecklande karriär genom olika uppdrag hos våra kunder.
Läs mer om oss på www.addima.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Magnusson
08-736 28 47
Sophia Blåvall
08-686 16 25
Erika Flodström
08-686 1822
Åsa Sönnergaard
Sophia Blåvall
Sophia Blåvall
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Jannica Chinos
Matts Henriksson
Jannica Chinos
070-7863674