Senior ProjektController - interimslösning till bolag inom techbranschen

Senior ProjektController - interimslösning till bolag inom techbranschen

Arbetsbeskrivning

Har du en senior controllerprofil och har möjlighet att hoppa på ett interimsuppdrag omgående som ska pågå fram t.o.m. tidig höst 2022?
Då vill vi gärna ha kontakt med dig!

Dina arbetsuppgifter
Som controller hos vår kund, som ingår i en tysk koncern, kommer du att ha fokus på projekt. Du ansvarar för projektuppföljning genom månadsvisa uppföljningar och avstämningsmöten med projektledare, har koll på intäktssidan och katalyserar kostnader. Arbetet är brett och du har en kommunikativ roll med många kontaktytor. I rollen ligger även budget och prognosarbete samt rapportering, men också en del mer administrativa uppgifter som att ta fram tidrapporter och fakturahantering. Då detta är en interimslösning, ingår det även att dokumentera uppgifter och föra kunskap vidare.

Arbetet sker främst i systemen SAP och i Excel.

Din profil
För att söka tjänsten har du en högskoleutbildning inom ekonomi och har arbetat som controller under flera år. Du har en god förståelse för projektuppföljning och känner dig trygg i att snabbt komma in och driva arbetet vidare. Då bolaget arbetar internationellt, behöver du även kunna kommunicera obehindrat på både engelska och svenska i tal och skrift. Tidigare erfarenhet av systemet SAP är meriterande.

Som person har du ett stort engagemang, är trygg i dina kunskaper, är noggrann och systematiskt lagd. Du tar självständigt ansvar för dina uppgifter, ser behov och kan fatta beslut samt är mån om att leverera ett bra resultat. Din sociala och kommunikativa sida gör att du pedagogiskt kan förmedla dina kunskaper ut i organisationen och på så sätt skapa goda relationer både internt och externt. För att i rollen trivas bör du även vara prestigelös och tycka om att arbeta hands on, både högt och lågt.

Ytterligare information om tjänsten
Tjänsten ska tillsättas så snart som möjligt och är på 80-100%. Uppdraget förväntas pågå t.o.m. oktober 2022. Detta är ett konsultuppdrag via SJR.

Vår kund är placerad i Mölndal, men du väljer själv hur mycket du vill vara på plats alternativt arbeta hemifrån.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Hanna Niklasson på 0704-715901. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-02-16.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.

I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2022
  • Ansök senast: 16 februari 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Controller till Scandinavian Roadconstruction AB

Controller till Scandinavian Roadconstruction AB

1 november 2024

1 november 2024

1 november 2024

Financial Controller

Financial Controller

1 november 2024