OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Som projektcontroller söker vi dig som trivs med att arbeta i en roll där du får vara med och stötta verksamheten i program- och projektstyrning. Du har erfarenhet av projekt- och portföljstyrning i en agil utvecklingsorganisation gärna i offentlig verksamhet och på en IT-avdelning. Du behöver vara senior och trygg i din kompetens.
Arbetsuppgifterna kommer huvudsakligen att vara:
- Affärsmässigt stöd samt framtagande av faktabaserade beslutsunderlag.
- Stötta vid framtagande av business case.
- Ansvara för projektuppföljning, att aktiveringar görs korrekt, ha kontroll på transaktionsflöden i projekten samt resultatmässiga konsekvenser av investeringarna för projekt inom främst Kund och Resenärstjänster.
- Ansvara för den ekonomiska granskningen av beslut och avtal.
- Arbeta utifrån Trafikförvaltningens riktlinjer, strategier, beslutade arbetssätt och rutiner.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Högskoleexamen i ekonomi eller annan relevant inriktning.
- Minst 3 års erfarenhet av controllerarbete kopplat till projekt och/eller program.
- Minst 4 års erfarenhet av att arbeta som verksamhetscontroller.
- Erfarenhet från minst ett uppdrag inom portföljstyrning.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 4 års erfarenhet av att arbeta i affärs- och analyssystem (exempevis Agresso och Hypergene).
- Minst 1 års erfarenhet av controllerarbete på en IT-avdelning.
- Minst 1 års erfarenhet av att granska beslut inkl kalkyler.
- Minst 1 års erfarenhet av att förhålla sig till riktlinjer, tillvägagångssätt och regelefterlevnad inom investeringsområdet samt att stötta kollegor i arbetet med detta.
Önskemål om personliga egenskaper:
- Analytisk, strukturerad och metodisk.
- Lösningsfokuserad, självgående och drivande.
- Mycket god förmåga att skapa samarbete mellan olika intressenter.
- Kommunikativ.
- Mycket god förmåga att dela med sig av kunskap.
- Ordningsam, strukturerad och kunna arbeta självständigt.
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström