Senior Projektingenjör med erfarenhet av ekonomisk uppföljning av entrep...

Senior Projektingenjör med erfarenhet av ekonomisk uppföljning av entrep...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Göteborg
- Uppdragslängd: Ca. 36 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Som Senior projektingenjör ekonomi i projekt Västlänken ansvarar du för att skapa förutsättningar för en effektiv uppföljning av ekonomi och redovisning, samt att du ansvarar för delegerade arbetsuppgifter avseende rapportering och uppföljning.

Du rapporterar till ansvarig kvalificerad projektingenjör och följer upp entreprenör- och/eller konsultuppdrag avseende underlag för reglering för tid, kostnad och innehåll och du kommer ingå i en mindre grupp inom projektet. I din roll ingår även att delta i att sammanställa projektets rapportering och för beställarens räkning ta fram underlag till reglering av kontrakt och ekonomiska frågor.

Arbetsuppgifter/ansvar:

- Underlag för styrning av tid, kostnad och innehåll (TKI)
- Ansvara för administrativ hantering och uppföljning av underrättelser
- Vara behjälplig vid samordningen och dokumentationen av underrättelsehanteringen (Limepro) avseende avvikelser i kontrakt mellan Konsult eller Entreprenör och Beställare.
- Sammanställa underlag för fakturor i enlighet med kontraktet
- Säkerställa samordning av granskning av fakturaunderlag för anlitade resurser och ansvara för kvalitetssäkring inför kontrollattest.
- Bevaka och följa upp ÄTA-arbeten och reglering av kontrakt
- Delta på samt föra protokoll och minnesanteckningar vid möten, interna såväl som med entreprenör- eller konsultuppdrag, där kommunikationsspråk kan vara både svenska eller engelska
- Säkerställa och följa upp att kontrakt efterlevs och följs
- Säkerställa och följa upp att projektets leveranser för ekonomisk redovisning är kvalitetssäkrat
- Säkerställa att administrativa rutiner i ledningssystemet inom ovan områden följs
samt bidra till att utveckla den administrativa hanteringen i projekten
- Säkerställa korrekt hantering av dokumentation i pp och andra projektytor


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Du ska ha teknisk eller ekonomisk eftergymnasial- eller universitetsexamen eller annan kombination av utbildning och erfarenhet som beställaren bedömer som likvärdig
- Du ska ha minst 4 års erfarenhet som projektingenjör eller roll som beställaren bedömer likvärdig, där man ska ha utfört arbete med ekonomisk uppföljning eller redovisning
- Du ska ha minst 2 års erfarenhet av arbete med ekonomisk uppföljning av entreprenad i storstadsmiljö i byggskedet
- Du ska ha minst 1 års erfarenhet som projektingenjör eller roll som beställaren bedömer likvärdig från entreprenad med kontraktsvärde >300 mnkr
- Du ska ha minst 1 års erfarenhet av reglering av kontrakt enligt självkostnadsprincipen/rörlig ersättning
- Du ska behärska svenska och engelska i tal och skrift
- Du ska ha kännedom om entreprenadsjuridik såsom AB04, ABT06 och ABK09




______________________

Hur du kommer vidare



- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 april 2022
  • Ansök senast: 29 april 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Controller till Scandinavian Roadconstruction AB

Controller till Scandinavian Roadconstruction AB

1 november 2024

1 november 2024

1 november 2024

Financial Controller

Financial Controller

1 november 2024