Senior projektinköpare/NPI Buyer till oss på Cepheid

Arbetsbeskrivning

Projektinköpare/NPI Buyer
Vi söker en Senior projektinköpare/NPI Buyer till oss på Cepheid. Som projektinköpare här erbjuds du ett arbete med stor variation, många kontaktytor och en stor spännvidd på artiklar, material och tjänster som ska inhandlas. Du sitter med i projektgrupper och att kommer ha ett tätt samarbete med olika intressenter däribland övriga Supply chain, projektledare, ingenjörer och forskare.



Det här är ett jobb för dig som värdesätter ett meningsfyllt arbete och att få möjligheten att arbeta på ett framgångsrikt företag som bidrar till människors hälsa och livskvalitet. Vi erbjuder dig goda utvecklingsmöjligheter, god arbetsmiljö och kollegor som värdesätter kvalitet. Här finns tillgång till gym i anslutning till arbetet och ett generöst friskvårdsbidrag för dig som anställd. Det finns kollektivavtal. Det finns också flera trevliga lunchrestauranger i närheten för dig och dina kollegor.



Tjänsten startar enligt överenskommelse och är en direktrekrytering till Cepheid.



Uppdragsgivare: Cepheid

Ort: Solna Strand, Stockholm

Omfattning: Heltid, start enligt överenskommelse.







Arbetsbeskrivning:

Som Senior NPI-inköpare ansvarar du för samtliga projektrelaterade inköp från koncept till industrialiseringsfasen. Det innebär att du har affärsansvar för materialkostnaderna och representerar Supply Chain inom projektteam. Du har god kunskap och förståelse inom material och marginal samt har erfarenheter av totalkostnad i produktägarskap. Några av dina uppgifter består då av att föreslå leverantörer och driva arbetet mot strategiska partners i linje med projekt- samt verksamhetens behov.

Vidare kommer du att arbeta nära det seniora inköpsteamet för att leverera bästa värde från offert och förhandlingar med befintliga och nya leverantörer, och för att minska kostnader efter företagets policy och mål.





Kvalifikationer:

• Supply Chain Management eller motsvarande 5 års Supply Chain-bakgrund med erfarenhet av projektarbete och ny produktintroduktion.
• Kunskap inom Supply chain management och projektledning
• Behärskar office paketet väl
• Engelska flytande i tal och skrift


Det är också bra om du har;

• Erfarenhet av arbete inom ERP och primärt SAP.
• Erfarenhet av medicinsk diagnostik.
• Tekniska kunskaper inom biomedicin alternativt pharmatekniska kunskaper


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du är en ansvarsfull person med en positiv attityd som har lätt för att samarbeta med andra. Du har också ett tydligt affärsmanskap genom hela arbetsprocessen. Som person trivs du i en snabbföränderlig miljö, ser och utvecklar affärer och är duktig på att skapa och behålla goda relationer med dina intressenter. För att lyckas i rollen är det avgörande att du känner dig bekväm med att ta ansvar, har ett proaktivt förhållningssätt och ständigt strävar efter att hitta lösningar och bli bättre.





Om företaget:

Cepheid är ett av världens snabbast växande företag inom molekylärdiagnostik. Företagets unika diagnostikplattform används över hela världen och gör en skillnad för patienter eftersom diagnos och val av behandling underlättas av testresultaten. Cepheid erbjuder ett brett sortiment av diagnostikprodukter inom virologi, bakteriologi och onkologi som kan möta morgondagens krav på säker, snabb och flexibel diagnostik såväl i västvärlden som i länder med begränsade resurser.

Globalt representeras företaget av huvudkontor i Sunnyvale, Kalifornien; sälj- och marknadskontor i bl.a. Toulouse, Frankrike samt teknologi och kemicenter i Bothell, Washington. Cepheid AB, som ingår i Cepheidkoncernen, är beläget i Solna och har ca 400 anställda inom framförallt produktion, kvalitetskontroll, forskning och utveckling. Cepheid delar gärna med sig av information om sina produkter så se mer på filmerna:

https://www.youtube.com/watch?v=fsz7N4YvHao

https://www.youtube.com/watch?v=jFNMGG2KkX8





För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Urval sker löpande så vänta inte med att söka!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 11 september 2018

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Startegisk inköpare mekanik

Startegisk inköpare mekanik

31 oktober 2024

Junior Planner to Assortment

Junior Planner to Assortment

31 oktober 2024

31 oktober 2024