OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Retail House är Nordens ledande retail marketing byrå med en omsättning på drygt 100 miljoner kronor och kontor i Oslo, Helsingfors, Stockholm och Tallinn. Vi skapar och genomför kampanjer som möter konsumenten vid köptillfället.Vår atelje formger och producerar allt från förpackningar till exponeringsställ och kampanjmaterial.Vår rikstäckande fältkår genomför årligen över 20 000 eventdagar, demonstrationer, store checks och konsumentundersökningar.Vårt call center hjälper till att sälja in och följa upp kampanjerna. Retail House är en ovanlig byrå.Vi tar ansvar hela vägen ut i butik.Vi tror att det blir bäst så.Just nu söker vi en driven senior projektledare. Dina arbetsuppgifter Du ska självständigt ansvara för planering och genomförande av bemannade kampanjer inom retail marketing, dvs.event, demonstrationer och sampling som bygger varumärke och driver försäljning i direkt kontakt med konsumenterna, t ex i butik eller köpcentrum.Du kommer hela tiden att ha ett par parallellt pågående uppdrag.Dina ansvarsuppgifter omfattar allt ifrån att planera kampanjen, ta fram rätt profil på fältpersonalen och göra aktivitetsinstruktioner till att löpande reda ut problem som uppstår under kampanjens gång och slutligen sammanställa och presentera en utvärdering för kunden.Du har den löpande kontakten med kunden under hela kampanjen.Du har även det ekonomiska ansvaret för dina kampanjer.Det innebär bl.a. att göra kalkyler och ansvara för att fakturering blir rätt.Du kommer att vara underställd vår Projektledarchef och dessutom ha ett nära samarbete med rekryteringsavdelningen och bemanningsavdelningen.För rätt person finns det goda utvecklingsmöjligheter att inom ett par år ta steget upp som Account Manager eller Projektledarchef.Dina egenskaper/kunskaper Du har en mycket stark drivkraft och tvekar inte att ta egna initiativ för att lösa problem.Du trivs i en miljö där det ställs krav på snabba och högkvalitativa leveranser.Samtidigt är du inte en solodribblare, utan lyssnar på kunder och medarbetare för att tillsammans skapa ett så bra resultat som möjligt.Ödmjukhet, lyhördhet, prestigelöshet, samarbetsförmåga och arbetsglädje är lika viktigt i vår kultur som den individuella drivkraften och ansvarstagandet.Noggrannhet, snabbhet och förmåga att alltid hålla deadlines är också nödvändigt i det här arbetet.Du behöver inte vara superkreativ, men måste ha mycket god känsla för varumärken och konsumentkommunikation.Du ska också vara en mycket bra organisatör med förmåga att bryta ner större projekt i detaljerade projektplaner och ekonomiska kalkyler.Din bakgrund Du är utbildad civilekonom eller liknande.Ett absolut krav är att du har några års erfarenhet från arbete med marknadsföring av konsumentprodukter i dagligvaru- eller detaljhandeln.Du har stor vana av ett projektorienterat arbetssätt.Fakta Lönenivå: 27 000 - 32 000 kr Sista ansökningsdag: Måndagen den 3 september Anställningsdatum:
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsansvarig Lina Svantesson
08 - 505 788 00
Retail House