Senior projektledare - Butikskommunikation

Arbetsbeskrivning

Retail House är en strategisk retail marketing byrå med en omsättning på ca 100 miljoner kr. Vi har kontor i Stockholm och Oslo, samt partners i Europa genom ett europeiskt nätverk EPMG. Vi utvecklar och genomför koncept, som utifrån kunskap om varumärke, shopper och trade bygger varumärke och driver försäljning i butik eller köpcentrum. Vi har egen atelje, bemanning, callcenter och logistik som tillsammans skapar händelser i för t ex ICA, Svenska Spel, Johnson&Johnson, Findus samt Cederroth. Arbetsuppgifter - Du kommer att projektleda kampanjer och koncept inom retail marketing - Du ska förstå kundens behov och utifrån detta hjälpa till att ta fram lösningar baserade på våra koncept. - Du leder, med stöd från din chef eller en account manager, hela arbetet genom projektet med att ta fram och följa upp projektplaner, alla externa kontakter med kund och butik såväl som interna kontakter med vår atelje, fältkår samt callcenter, presentation och uppföljning med kund efter avslutat projekt. - Du har den löpande kontakten med kunden under hela kampanjen och ansvarar för att hantera de problem som kan uppstå. - Vi ser att du baserat på din utbildning och tidigare erfarenhet snabbt utvecklas hos oss, och på det sättet successivt får ta ett mer självständigt ansvar för såväl konceptuell ideer som ekonomi för dina projekt. Vem söker vi? - Du har en mycket stark drivkraft och tvekar inte att ta egna initiativ för att lösa problem. Du trivs i en miljö där det ställs krav på snabba och högkvalitativa leveranser. - Ödmjukhet, lyhördhet, prestigelöshet, samarbetsförmåga och arbetsglädje är lika viktigt i vår kultur som den individuella drivkraften och ansvarstagandet. - Noggrannhet, snabbhet och förmåga att alltid hålla deadlines är också nödvändigt. - Att du har ett stort intresse för varumärken och konsumentkommunikation ser vi som självklart. - Du är en organisatör med förmåga att bryta ner större projekt i detaljerade projektplaner och ekonomiska kalkyler. - Du är utbildad civilekonom eller liknande (detta är ett absolut krav). - Du har ett eller något års erfarenhet från projektrelaterat arbete med marknadsföring av konsumentprodukter i dagligvaru- eller detaljhandeln Ansökan Skicka en skriftlig ansökan som innehåller CV, ett personligt brev samt löneanspråk. Vi vill att du kompletterar ansökan med följande: I. Rangordna följande fem styrkor (det som bäst passar in på dig sätter du först och det som sämst passar in på dig sätter du sist); Socialt kompetent, kreativ, modig, analytisk, handlingskraftig. Motivera ditt svar. (OBS! för oss är alla lika viktiga, alltså behöver du inte gissa vilka svar vi vill ha, utan kan vara så ärlig som möjligt). II. Rangordna följande fem svagheter (det som bäst passar in på dig sätter du först och det som sämst passar in på dig sätter du sist); Långsam, slarvig, solodribblare, oflexibel/fyrkantig i mitt tänkande, illojal (tänk så här: Ibland kan jag vara lite...) Motivera ditt svar. (OBS! för oss är alla lika dåliga, alltså behöver du inte gissa vilka svar vi vill ha, utan kan vara så ärlig som möjligt) III.Nämn en historisk tänkare (filosof, politiker, idehistoriker, profet etc) som du tycker har sagt eller skrivit något extra klokt. Motivera ditt svar. IV.Gör en A4-sida med bilder (t ex foton, illustrationer, tidningsurklipp) som beskriver dig som person. Du kan t ex göra det som ett 'klipp och klistra' kollage och du kan välja att ha 10 bilder på dig själv, foton på människor du identifierar dig med, bilder på all din favoritmat eller teckna en serie. Du väljer själv!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringsansvarig Lina Svantesson
08 - 505 788 00
Retail House

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Retail House
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 31 juli 2009
  • Ansök senast: 30 augusti 2009

Besöksadress

Holländargatan 20
None

Postadress

Holländargatan 20
STOCKHOLM, 11160

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024