OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
Arbetsbeskrivning
Arbetet innefattar:
- Som projektledare ansvarar du för projektets tid, kostnad och resultat
- Driva projektet enligt kundens projektmodell, PPS
- Leda projektteam för att utveckla och implementera nödvändiga arbetsprocesser och rutiner. I arbetet ingår bl a att framställa och införa processer och rutiner i linjeverksamheten, framställa dokumentation, genomföra utbildning av resurser samt överlämna lösningar till förvaltning
- Vid behov leda förstudier eller uppdrag
- Koordinerar verksamhetskrav med verksamhet, IT och andra stödfunktioner
- Planera, följa upp och rapportera projektets progress till styrgrupp
- Hantera risker i projektet enligt kundens rutiner
- Planering, uppföljning och kommunikation av aktiviteter inom projektet
- Ansvara för förändringsledning inom projektet
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
Utbildning (Kunden kan på begäran kräva in bevis för utbildning eller certifikat):
- Högskoleexamen inom teknik eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt, som beställaren på kunden bedömer relevant för uppdraget
Kompetens och Erfarenhet:
- Minst 10 års arbetslivserfarenhet som projektledare och dokumenterad erfarenhet av att strukturera upp större, komplexa program och projekt
- Minst 5 års praktisk erfarenhet av PPS, PROPS eller liknande som projektstyrningsmodell
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet från arbete med att verkställa verksamhetskrav till IT-stöd i en organisation
- Minst 1 års aktuell erfarenhet, de senaste 5 åren, av att ha arbetat med elmarknaden och/eller kraftsystemet
- Dokumenterad erfarenhet från minst 2 uppdrag avseende att kommunicera med flera olika intressenter i uppdraget, t.ex. beställare, kravställare, leverantörer, externa kontaktytor, verksamhetspersoner och projektresurser. Se separat referensmall som ska bifogas med anbudet
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Aktuell erfarenhet, de senaste 5 åren, av att ha arbetat på myndighet.
- Aktuell erfarenhet, de senaste 5 åren, av informationssäkerhet kopplat till datautbyte.
- Aktuell erfarenhet, de senaste 5 åren, av arbete i ett eller flera standardiserade projektverktyg, till exempel Antura Projects.
- Erfarenhet av att ha arbetat med att implementera regelverk.
Önskemål om personliga egenskaper:
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Strategiskt tänkande, förmåga att se till helheten, strukturerat arbetssätt
- God analysförmåga samt förmåga att förstå komplexa sammanhang
- Pedagogisk och social förmåga
- Har en professionell och kundorienterad attityd samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla dessa till kreativa lösningar
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Förmåga att jobba i grupp
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Ingenjörstjänster.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström