OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort:
- Uppdragslängd: Ca. 6 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
En senior projektledare som har kunskap eller minst god förståelse om IAM.
Arbetsuppgifter:
- Implementation av ny IAM produkt som ska ersätta dagens plattform.
- Successivt sättas in i arbetet gällande Digitala Identiteter för Danmark där projektledaren initialt jobbar parallellt med teamets produktägare för att se vad och hur saker ska drivas under 2022. Högst troligt startar det med analysarbete av HR data och sammankalla olika intressenter för att förstå denna data och hur den ska användas av IAM.
- Se över IAM dokumentation i Confluence och planera flytt och struktur av denna till Sharepoint/Teams. Om så krävs finns Sharepoint specialister tillhands för att komma igång med ny Site. Planering och struktur förväntas delas med IAM teamet för feedback och ev. justering.
- Plocka upp lämpliga kompetens överförings uppgifter från IAM back-log, kan t ex handla om att information som behöver förmedlas till Postnord Servicedesk. Denna uppgift är beroende av kollegor inom IAM teamet.
- När projektledaren är bekant med området kan det dyka upp ytterligare lämpade uppgifter från IAM teamets back-log.
- IAM teamet arbetar agilt och kör tre veckors sprintar respektive tre månaders scoping av planerade aktiviteter.
- Aktiviteter som drivs av projektledaren förväntas följa samma arbetssätt, t.ex. använda Jira för så kallade Features respektive stories eller tasks.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Senior konsult med erfarenhet av projektledning
- Strukturerad
- Organisatör
- Tydlig i både tal och skrift
- Social och har lätt för att samarbeta
- Språkkunskaper: flytande svenska och engelska
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Erfarenhet av IAM för interna och externa (t.ex. konsulter) användare vid ett stort företag.
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström