Senior Projektledare med intresse för projekt i internationell miljö, St...

Senior Projektledare med intresse för projekt i internationell miljö, St...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

I arbetet ingår att samordna IT- och verksamhetsaktiviteter internt hos kunden samt samarbeta med de nordiska kollegorna via det gemensamma nordiska kontoret.

Projektledaren skall också samordna framtagning av de nya processerna, se till att de blir dokumenterade enligt den standard, implementera de förändrade processerna samt ta fram och implementera IT-stöd för de nya tjänsterna.

Arbete drivs i program SIRSCI i tätt samarbete med SIRSCI programledare, process och kravledare, IT-arkitekt samt övriga projektledare.

Det kan även finnas ett behov leda andra utvecklings- och implementeringsprojekt inom divisionens verksamhetsområden.

Arbetsuppgifter:

- Ansvarar för projektets tid, kostnad och resultat
- Leda projektteam för att utveckla och implementera nödvändiga arbetsprocesser och rutiner
- Koordinerar verksamhetskrav med verksamhetsspecialister, IT-krav och IT-arkitektur
- Kunskap om förvaltningsstyrning, meriterande med PM3 erfarenhet
- Driva projektet enligt kundens produktionsmodell, PPS
- Planera, följa upp och rapportera delprojekten till programledning och styrgrupp
- Hantera risker i projektet enligt kundens rutiner
- Planering, uppföljning och kommunikation av aktiviteter inom projektet
- Ansvara för förändringsledning inom projektet
- Samarbete och resor inom Norden förekommer


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Minst 10 års erfarenhet som projektledare
- Minst 5 års erfarenhet av att ha arbetat med projekt i internationell miljö
- Minst 5 års erfarenhet av arbete i en organisation med förvaltningsmodellen PM3
- Minst 5 års praktisk erfarenhet av PPS, PROPS eller liknande som projektstyrningsmodell
- Minst 5 års erfarenhet av att ha arbetet inom en samhällskritisk verksamhet med mycket höga säkerhetskrav
- Minst 5 års erfarenhet från arbete med att verkställa verksamhetskrav till IT-stöd i en organisation med förvaltningsstyrning PM3
- Minst 5 års praktisk erfarenhet av att implementera nätföreskrifterna SO GL och CACM
- Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska
- Högskole-/Universitetsutbildning inom systemvetenskap-, data- eller teknik 120/180 hp


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Aktuell erfarenhet av att ha arbetat för en statlig myndighet
- Aktuell erfarenhet av arbete inom Elmarknad eller kraftsystem
- Aktuell erfarenhet av arbete i ett eller flera standardiserade projektverktyg, till exempel Antura Projects.
- Aktuell erfarenhet av arbete inom komplexa nordiska projekt/program i energibranschen
- Stor erfarenhet av att kommunicera med beställare, kravställare, leverantörer, verksamhetspersoner och andra aktuella intressenter


Önskemål om personliga egenskaper:

- Har en professionell och kundorienterad attityd samt förmåga att snabbt ta till sig ny information och omvandla dessa till kreativa lösningar
- Drivande, ansvarstagande och resultatinriktad, med stor förmåga att ta initiativ, analysera och finna lämpliga lösningar
- Pragmatisk inställning till utveckling och förståelse för iterativ utveckling och stegvis kravställning/utveckling
- Strukturerad och förmåga att arbeta självständigt med att planera prioritera och utföra sitt arbete
- Bra på att leda och få med sig människor genom att kommunicera med alla inblandade parter
- God kommunikationsförmåga med många interna och externa kontaktytor
- Bra på att leda arbetsgrupper och coacha medarbetare
- Pedagogisk och social förmåga
- Engagerad och driven av att vilja skapa nytta för verksamheten
- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Vilja att dela med sig av egna erfarenheter och ha en vilja lära av andra
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på det bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 september 2022
  • Ansök senast: 3 oktober 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024

26 november 2024