Senior projektledare/redovisningsekonom till bolag i Södertälje

Senior projektledare/redovisningsekonom till bolag i Södertälje

Arbetsbeskrivning

Är du en senior Redovisningsekonom som är van att driva projekt? Vår kund står inför en spännande transformartion och letar efter dig som är van att driva förändringsprojekt, skapa relationer och lösa uppgifter i en större koncern.

Om tjänsten

I rollen som Redovisningsekonom med projektledaransvar kommer du välkomnas in i en stor koncern med högt i tak. Du kommer att få ansvara för att transfomera ett vilande holdingbolag till ett rörelsedrivande bolag med på sikt cirka 100 anställda.

Den här rollen ställer höga krav på dig som person. Att kunna ha många kontaktytor, tänka kreativt och samtidigt opertivt kunna redovsining så du även kan stämma av konton och kan sätta upp ett nytt bolag.

Nedan är vad som ingår i denna roll som Redovisningsansvarig:

- Projektledare för transformationen

- Samordna aktiviteter med övriga funktioner hos vår kund
- Ansvara för kontakt med revisorer gällande dotterbolagen
- Ansvarig för momsrapportering, lönedel och arbetsgivaravgifter
- Genomföra kontoavstämningar, analyser av kostnader och uppföljning




Din bakgrund

Vi söker dig som har akademisk utbildning eller motsvarande inom ekonomi. Du har bred erfarenhet av redovisning. Du har erfarenhet och kunskap om redovisningsregler och har erfarenhet från en stor koncern och/eller startup. Vidare är du systemvan med goda kunskaper inom Excel. Rollen kräver att du kan kommunicera på både svenska och engelska i tal och skrift.

Dina personliga egenskaper

Som person är du lösningsorienterad, strukturerad och självgående, du trivs med att ha ett stort eget ansvar. För att trivas hos vår kund behöver du vara framåt, social och positiv.

Vad erbjuder vår kund dig?

Du kommer att erbjudas en spännande roll där det egna ansvaret får stort utrymme. Här får du möjlighet att arbeta i en professionell och utvecklande miljö på ett härligt kontor tillsammans med trevliga och engagerade kollegor. Det råder frihet under ansvar och det tillämpas flexibla arbetstider.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Hultberg på 0766471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-10-15. Detta är tänkt att starta sex månader som konsunltuppdrag med anställning hos SJR eller som underkonsult.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 oktober 2022
  • Ansök senast: 13 oktober 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024