Senior Redovisingsekonom

Senior Redovisingsekonom

Arbetsbeskrivning

I rollen som Senior redovisningsekonom på Business Sweden kommer du att ha en bred roll med ansvar för Business Swedens redovisning tillsammans med övriga kollegor på ekonomiavdelning. Du kommer att arbeta i en internationell och dynamisk miljö med många kontakter och nära samarbeten såväl internt som externt. Du kommer även att delta och vara ansvarig i diverse projekt inom ekonomiavdelningen. Du rapporterar direkt till ekonomichef.



I rollen ingår bland annat följande arbetsuppgifter:

Månads - och årsbokslutLöpande bokföring inklusive cash reports – för utlandsverksamheten samt reserveringar/periodiseringar/omföringar och balansavstämningarAnsvar och kvalitetssäkring av redovisningen för Business Swedens enheter i Sverige inklusive balansavstämningarBistå business controllers vid t ex projekthantering, tidrapportering, internfakturering och internkontrollSupport och information till organisationen i diverse redovisningsfrågorPå årsbasis; bland annat vara delaktig i kostnads – och intäktsfördelningAnsvar för att bryggor mellan årsredovisning och lokalbokföring upprättas för de legala enheterna i utlandsverksamhetenAnsvar för transfer pricing bokningar och för att hålla transfer pricing dokumentationen uppdaterad.Ansvar för kontroll att årsvisa uppgifter, såsom årsredovisning och inkomstdeklaration, färdigställs och inlämnas för legala enheter i utlandsverksamheten

Din profil:

7-10 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbeteArbetat i en internationell verksamhetSvenska och engelska i både tal och skriftArbetat i stora affärssystem ex UBW (Agresso)Relevant akademisk examenErfarenhet av projektredovisning är meriterande

Som person är du självgående och har ett personligt driv. För att trivas i rollen ser vi att du drivs av att agera i en mycket föränderlig miljö. Du är noggrann och strukturerad och tar ansvar för leverans med hög kvalitet inom givna deadlines. Vidare ser vi att du är proaktiv och lösningsorienterad för att kunna vara delaktig i utvecklingen av rutiner och processer.



Välkommen med din ansökan! I denna rekrytering samarbetar Business Sweden med Novare Search & Selection. Klicka på ”Ansök nu” och bifoga ditt CV och personliga brev. Urval sker löpande och vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt.



För mer information är du välkommen att kontakta ansvariga rekryteringskonsulter Susanna Wennersten, susanna.wennersten@novare.se eller Sara Dilani, sara.dilani@novare.se.Vänligen notera att vi ej tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR.


Business Sweden arbetar på uppdrag av regeringen och det privata näringslivet för att hjälpa svenska företag att öka sin globala försäljning och internationella företag att investera och expandera i Sverige. Business Sweden ägs gemensamt av svenska staten och det svenska privata näringslivet. De har gett oss ett unikt mandat att hjälpa internationella företag att få tillgång till den svenska marknaden och hjälpa svenska företag att använda landet som en plattform för internationell expansion. Vi arbetar med allt från start-ups och små- och medelstora företag till multinationella bolag – med skräddarsydda tjänster för samtliga av dessa. Vi har ett holistiskt synsätt och erbjuder både praktisk support, strategisk expertis samt en unik kapacitet att öppna dörrar där de annars skulle vara stängda, både i Sverige och via våra 44 kontor i Europa, Nord- och Sydamerika, Mellanöstern & Afrika och Asien. Vår kombination av expertis, närvaro och exklusiva access till olika nätverk och beslutsfattare inom både offentlig och privat verksamhet i dessa regioner ger oss en överlägsen förmåga att hjälpa våra kunder navigera i regionala affärsstrukturer och hjälpa dem att expandera deras affärsverksamhet. www.business-sweden.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Propell AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2020
  • Ansök senast: 11 januari 2021

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024