Senior Redovisningekonom i Uppsala

Senior Redovisningekonom i Uppsala

Arbetsbeskrivning

Senior Redovisningsekonom sökes till ett uppdrag i Uppsala. Du kommer till en arbetsplats som värdesätter utveckling och gott samarbete!

Om uppdraget

Till ett heltidsuppdrag med kontorstider där du förväntas vara på plats merparten av arbetstiden. Uppdraget är på 6 månader och efter det är avsikten att du ska anställas av Uppsala Parkering.

Vår kund är ett kommunalt ägt bolag och ekonomiavdelningen hos dom ansvarar för ett antal olika områden. Exempelvis arbetar de med redovisning och avrapportering till ägaren, styrelsen samt för internt stöd i ekonomi-och administrativa frågor. I dagsläget arbetar det tre personer med redovisning och rapportering och nu behöver de stärka upp sitt team med en redovisningsekonom som kommer ha fokus på verksamhet- och ekonomistyrning.

Dina arbetsuppgifter

Då tjänsten är på ett kommunalt bolag så utförs arbetet mot flertalet interna kommungemensamma policys, riktlinjer och direktiv samt även externa regelverk, så som ABL och kommunallagen. I den här rollen kommer du att arbeta med uppföljning och avrapportering i enlighet med de styrdokument bolaget arbetar utifrån. Rapportering sker till ekonomichefen. De arbetar lösningsorienterad med innovation, digitalisering och för samhällsnytta.

Exempel på arbetsuppgifter inom verksamhet- och ekonomistyrning:

- Skapa förutsättningar för god ekonomistyrning genom framtagande, uppföljning/ analys och rapportering av såväl de ekonomiska som de icke-ekonomiska verksamhetsmål

- Ansvar för framtagande av affärs- och internkontrollplan tillika ansvar för att åtgärder och aktiviteter i dessa verkställs och följs upp

- Samordningsansvar för uppföljning av bolagets arbete och rapportering kring Uppsala kommuns fokusmål, uppdrag, ägardirektiv och avkastningskrav

- Stötta ekonomichefen i rapportering samt övriga ad-hoc uppdrag

- Kvalitetssäkring av redovisning samt utveckla och förbättra verksamhets- och ekonomistyrningsprocesser

- Delaktig i samband med revision samt årsbokslut och årsredovisning
Delta i olika nätverk och mötesforum bland annat Redaktionskommitté (kommungemensamt forum)

I uppdraget ingår även att agera back up för den finansiella rapporteringen. Detta kan bland annat innebära framtagande av likviditetsprognoser och ekonomiska underlag. Du kan även komma att vara delaktig i verksamhetens förändringsarbete samt bistå med budget- och prognosarbete.



Dina kvalifikationer

- Relevant högskoleutbildning om minst tre år

- Certifierad redovisningsekonom med minst fem års arbete med kvalificerad redovisning alternativt: erfarenhet och kunskap av bokslut där du självständigt arbetat och ansvarat för månads- och årsbokslut, löpande bokföring och K3 företag och minst 10 år arbetslivserfarenhet som redovisningsekonom

- Goda kunskaper i MS Office, framför allt excel

- Goda digitala kunskaper och tidigare arbetat i redovisningssystem

- Självgående och en förmåga att notera detaljer

- Kan arbeta effektivt och prioritera efter uppsatta deadlines

Utöver detta värdesätter vår kund ett gott samarbete och det är viktigt att man stöttar varandra och är prestigelös. De arbetar såväl självständigt som i grupp samt över avdelningsgränserna och i projektform.

Meriterande



- Vana att arbeta i Fortnox (bokföringen) och Rillion (fakturahantering)

- Erfarenhet från redovisnings- eller revisionsbyrå



Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 16/11 2023.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 194 50 00.

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 november 2023
  • Ansök senast: 16 november 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024