OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Detta är drömtjänsten för dig som vill vara en del i utvecklingen av en ekonomifunktion! Du kommer att få arbeta brett med redovisning, lön samt rapportering och samtidigt vara delaktig i effektiviserings- och digitaliseringsarbete i en kommersiell och dynamisk miljö.
Med oss får du arbeta i en platt och förändringsbenägen kultur där du får växa. För att göra detta möjligt tror vi på proaktivitet, digitala lösningar och ett stöttande ledarskap, i en prestigelös och varm miljö. Du kommer självständigt att ansvara och göra rapporteringen för ett av Akustikverkstans dotterbolag. I rollen som senior redovisningsekonom på Akustikverkstan kommer du ingå i en administrativ funktion som består av tre medarbetare, där arbetsklimatet andas tillväxt och utveckling.
Arbetsuppgifter
Ansvara för månads-, kvartals- och årsbokslut inklusive rapportering till VD och koncernledning för både K2 och K3-bolag
Löpande redovisning, periodiseringar, reserveringar, avstämningar, analyser och projektredovisning
Rapportering till myndigheter t.ex. moms, statistik
Service och stöd till Projektledare, VD och Koncernledning i redovisningsfrågor
Självständigt upprätta inkomstdeklarationer och årsredovisningar
Kontakt med Revisorer, Koncernledning och VD i rapportering och redovisningsfrågor
Drivande i att kontinuerligt utveckla och förbättra rutiner och processer för redovisnings- rapporterings- och bokslutsarbetet i koncernen.
Likviditetsprognoser
Löneadministration, löne- och personalfrågor
Löpande ad hoc uppgifter.
Kompetens/Erfarenheter
Krav
Minst 5 års erfarenhet av kvalificerad redovisning
Erfarenhet av byggbranschen och projektredovisning
Placering Lidköping
Önskemål
Vi ser gärna att den sökande har en examen från eftergymnasial utbildning.
Erfarenhet av likviditetsprognoser, månads-, kvartals- och årsbokslut inklusive rapportering
Erfarenhet av att upprätta årsredovisningar och inkomstdeklarationer
Erfarenhet av leasing, löneredovisning och redovisning enligt K2 och K3 regelverk inklusive successiv vinstavräkning
Erfarenhet av löneadministration, löne- och personalfrågor
Erfarenhet av Bygglet och Vismas program
Goda kunskaper i svenska moms- och skatteregler
Goda kunskaper i Microsoft Office i synnerhet excel.
Erfarenhet av att arbeta i tillväxtbolag
Egenskaper
Självständig, självgående, flexibel och prestigelös
Lugn, metodisk och strukturerad
Kan hantera tidspress, deadlines och prioritera dina arbetsuppgifter
Förståelse för och kunna redogöra för ekonomiska samband
Samarbetsförmåga, van att arbeta i team
Trygg, social, serviceinriktad
Delar Akustikverkstans värderingar; Kunskap, Omtanke och Kundnytta.
Om företaget
Akustikverkstan-gruppen är en växande totalleverantör inom akustik och vibrationer. Vi är i dagsläget ca 50 medarbetare som utgår från Stockholm, Uppsala, Malmö, Göteborg, Trollhättan, Lidköping, Skara och Skövde. Huvudkontoret finns i Lidköping. Vi har tre verksamhetsbolag: Konsult, Montage och Lab. Akustikverkstan har utnämnts till Årets Entreprenör och Årets Företag i Lidköpings kommun samt till Gasellföretag av Dagens Industri två gånger. Akustikverkstan är ett ledande företag i branschen med mycket hög utbildningsnivå, stor erfarenhet och gediget engagemang!
Läs mer på akustikverkstan.se.
Ansökan
Vi läser ansökningar löpande och ser gärna att du skickar in din ansökan omgående. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten kontakta VD Pär Andrén på par.andren@akustikverkstan.se
Varmt välkommen med din ansökan!