OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en erfaren redovisningsekonom som har haft tankar på att starta en egen byrå? Slår ditt hjärta extra för ledarskap, affärer och tillväxtbolag? Då kan det vara just dig vi söker till en unik tjänst som kontorsansvarig i Uppsala!
Avanta Ekonomi är en snabbväxande, digital och familjär redovisningsbyrå som erbjuder skräddarsydda ekonomiflöden, ekonomifunktioner samt ekonomisk och juridisk rådgivning till våra kunder. Vi är idag 40 medarbetare fördelade på tre kontor i Uppsala, Borlänge och Stockholm.
Vårt Avanta-kontor i Uppsala har två verksamhetsgrenar. Den ena går under namnet Avanta Ekonomi och den andra under namnet Slipp Redovisning, vilket är en franchiseverksamhet där Avanta Ekonomi är franchisetagare och bedriver Uppsalakontoret. Vi söker dig som vill vara med och driva tillväxtresan för Slipp Redovisning Uppsala 🚀
På Avanta Ekonomi ligger vår passion i vår vision om att skapa branschen bästa organisation och arbetsplats utifrån ett medarbetarcentrerat fokus. Vi strävar kontinuerligt mot att ligga i branschens framkant inom arbetsflöden och teknologisk utveckling. Därigenom inspirerar vi våra kunder till samma utveckling. Denna strävan i kombination med Slipp Redovisnings affärsmodell med digitala och automatiserade flöden medförde att Avanta blev franchisetagare i Slipp under hösten 2017. Slipp Redovisning Uppsala är därmed det äldsta kontoret inom Slipp-franchisen.
Vem är du?
Vi söker dig som tycker om att ta stort ansvar och ta dig an utmaningar för att växa. Du är ekonomiutbildad med flerårig erfarenhet av byråarbete som medför att du känner en trygghet i din kompetens. Du vill vara delaktig och drivande i Avantas tillväxtresa och ditt hjärta slår extra för ledarskap, affärer och tillväxtbolag. Du bör ha god kännedom om boksluts- och årsredovisningsfrågor, samt känna dig trygg i den rådgivande rollen mot kund.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper där förmåga att leda och ta ansvar för den egna och andras prestation är något som stämmer in på dig. Avanta Ekonomi är ett kundcentrerat företag och att alltid utgå ifrån kundens behov och problem är något som är naturligt för dig.
Viktigt för rollen:
Relevant utbildning inom ekonomi
Flerårig erfarenhet av löpande redovisning, inkomstdeklarationer, bokslutsarbete & lönehantering
God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
Förmåga att ta ansvar för din egen och andras prestation
Intresse för och påvisad förmåga att leda andra
Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt
Meriterande för rollen:
Erfarenhet av kunder med större koncern-struktur
Erfarenhet som controller
Erfarenhet av lönehantering för kunder med kollektivavtal
Erfarenhet av Björn Lundén, Fortnox och Visma Lön.
Erfarenhet av avancerade privatdeklarationer
Vad kommer du att arbeta med?
Du kommer i din roll överta kontorsansvar för Slipp-verksamheten från en kollega som går vidare till annan roll inom Avanta Ekonomi. Rollen innebär personalansvar för fyra redovisningskonsulter samt budgetansvar.
De fyra redovisningskonsulterna arbetar främst med kundansvar och den löpande redovisningen för Slipp-kunderna, medan du som kontorsansvarig primärt kommer bistå kunderna med din seniora kompetens inom bokslutsarbete, deklarationer och företagsrådgivning.
Tillsammans med Avanta Ekonomis ledning och Slipp Redovisnings huvudkontor kommer du även i din roll att utöka kundbasen och därigenom arbeta med Avantas fortsatta tillväxt. I ditt arbete med att utveckla verksamheten kommer du ha kontinuerligt stöd av kollegor och ledning inom Avanta som därigenom utgör en utmärkt kompetensbas.
Vi erbjuder dig:
Hos oss på Avanta Ekonomi ges du möjligheten att bli delägare och arbeta i en ansvarsfull och självständig roll i ett bolag med familjär kultur. Du erbjuds självklart friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar. Utöver detta erbjuder vi även dig:
Digitala arbetssätt
Kontinuerlig utveckling. Vi är en framåtsträvande organisation med höga kvalitetskrav och en mentalitet av kontinuerlig utveckling och förbättring av oss själva. Vi erbjuder därför tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar.
Sociala aktiviteter. Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter är en naturlig del av vår företagskultur.
Flexibilitet. Vi erbjuder alla våra anställda flexibla arbetstider och distansarbete
Gemenskap. När du arbetar i en konsultroll mot kund så arbetar du främst på något av våra Avanta-kontor och inte ute hos kund. Detta medför att vi tillsammans skapar en bättre gemenskap, familjeanda, större möjligheter till samarbete och kunskapsutbyte.
Ansökan
Tjänsten är en heltidsanställning med uppstart efter sommaren eller enligt överenskommelse. Vi träffar kandidater löpande (med 4 veckors paus mellan 7 juli - 7 augusti med anledning av semestertider) och tillsätter tjänsten när vi har hittat rätt person. Annonsen kan därför komma att stängas innan sista ansökningsdatum.
Vår rekryteringsprocess
När du söker jobb hos oss på Avanta Ekonomi ska du känna dig trygg i att du blir rättvist och objektivt bedömd och att alla kandidater ges samma möjlighet till anställning. Som en del i detta arbetar vi med en strukturerad rekryteringsprocess och utgår från en tydlig kravprofil som röd tråd genom hela processen, från ansökan till anställningsbeslut.
Våra framgångar som arbetsgivare och bolag är helt beroende av att vi kan anställa talangfulla och engagerade medarbetare som du. I det arbetet blir det centralt att vi behandlar alla kandidater lika och är noggranna med att bedöma de som ansöker på ett rättvist sätt. Vi hoppas att du håller med oss om det och vill tacka dig för den tid du lägger ner på din ansökan!
Grundläggande krav
Som en första del i rekryteringsprocessen får du i ansökan besvara ett antal frågor kring aspekter som är skallkrav eller meriterande för tjänsten. I ansökan bifogar du ditt CV eller länkar till din LinkedIn. Dock undanbeder vi dig att bifoga personligt brev eftersom dessa inte tas i beaktning under processen.
I nästa steg blir du uppringd för att stämma av din ansökan och frågor ställs utifrån tjänstens kravprofil.
Går du vidare till nästa steg i processen är det dags att träffa oss för en strukturerad intervju.
Vi ser fram emot din ansökan! 🎉