OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett välkänt bolag inom pensionsförsäkring söker vi nu en senior redovisningsekonom för ett utvecklande och roligt jobb. Vi ser fram emot din ansökan.
Vill du komma till ett familjärt och trivsamt pensionsförsäkringsbolag mitt i city för en utmanande roll som senior redovisningsekonom? Här kommer du att få arbeta både högt och lågt, både självständigt och i team samt vara med och digitalisera och driva projekt.
Dina arbetsuppgifter
Arbetet innebär huvudsakligen att arbeta med löpande redovisning, konsolidering, månads- och årsbokslut.
I rollen ingår även att delta i arbetet med årsredovisning och delårsrapport samt myndighetsrapportering. Du kommer att vara delaktig i utveckling av enhetens rutiner och processer, implementering av nya regelverk samt vara bollplank och backup till övriga hos vår kund, kring såväl löpande redovisning som bokslutsfrågor.
Du arbetar självständigt, men också i hög grad i nära samarbete med en annan redovisningsekonom samt med CFO och aktuarieenheten.
Din profil
- Du har en akademisk utbildning inom ekonomi eller motsvarande
- Minst 3 års erfarenhet av arbete som Redovisningsekonom inom försäkring eller pension där du arbetat brett med redovisning, konsolidering, bokslut och årsredovisning
- Du har goda kunskaper i Excel och Navision.
- Har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. ¨
-
Vem söker vi?
För att lyckas och trivas i rollen är du en positiv och nyfiken person som kommer med förslag till förbättringar och förändringar. Vi önskar att du är driven, noggrann och strukturerad. Du ser vad som behöver göras samtidigt som du är dina kollegor behjälplig vid behov. Ekonomyrket är ett serviceyrke och du har många kontaktytor ute i organisationen och måste därför trivas med det.
Vi tror att du har någon form av utbildning inom ekonomi och några års erfarenhet av liknande uppgifter. Du talar och skriver flytande på engelska samt är duktig på Excel.
Lite mer information
Uppdraget är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR eller som Interimskonsult via ditt egna bolag. Uppdraget startar omgående och förväntas pågå minst sex månader. Urvals- och intervjuarbetet kommer att ske löpande. Du söker tjänsten via www.sjr.se. Alla ansökningar och kontakter kommer att behandlas konfidentiellt. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Emma Hultberg, på telefonnummer: 076 647 16 41. Jag ser fram emot din ansökan - varmt välkommen!
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag och har sedan 1993 byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 550 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88