OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en erfaren redovisningsekonom med intresse för utveckling inom arbetsprocesser och affärssystem!
Om tjänsten
Under din arbetsdag kommer du att arbeta med vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning kopplat till redovisning, analysering och rapportering mot både svenska men majoriteten utländska kunder. Utöver det ingår du i ett team att utföra alla komponenter i ett månadsbokslut med till viss del efterföljande rapportering mot bland annat SCB, Tullverket och Skatteverket. Du kommer att ingå i ett kompetent ekonomiteam tillsammans med två andra kollegor.
Tjänsten är ett vikariat med start den 1 december och kommer pågå under 1,5 år. Vi på Adecco försöker alltid att hitta rätt person varpå tjänsten kan tillsättas tidigare och i största mån tar hänsyn till eventuell uppsägningstid. Företaget arbetar med att möjliggöra pappersåtervinning varpå om branschen och företaget är i rätt stadie på marknaden finns det möjlighet till anställning. Det finns möjlighet att arbeta hybrid men företaget föredrar om det sker fysiskt på plats på kontorets lokaler i centrala Nässjö.
Vem är du?
Vi söker dig med efterstudier inom högskola eller YH samt erfarenhet i ett medelstort bolag där du fått möjligheten att göra arbetsuppgifter från A till Ö. Som person är du kommunikativ och tycker om att jobba självständigt såväl som i team och gillar att vara ansvarstagande. Kunden kommer vara i en övergång i ett nytt affärssystem och du kommer klara av arbetsuppgifterna med fördel av att ha erfarenhet inom olika affärssystem och öga för utvecklandet av processerna. Viktigt för tjänsten:
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift
• Initiativrik person som har känsla att prioritera sina arbetsuppgifter
• Minst 3 års erfarenhet inom ekonomi
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Meriterande tjänster, men inte krävande, för tjänsten:
• Hantering av olika momstyper bland annat utländsk moms och dess tillhörande rapportering
• Erfarenhet och med fördel ett intresse för affärssystem och utvecklingen av tillhörande processer. Även den ekonomiska processen
• Erfarenhet av affärssystemet Navision BC
Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Som en del av rekryteringsprocessen arbetar vi med ett logik- och en personlighetstest som automatiskt skickas ut till dig i inledande del av rekryteringsprocessen. För rätt person finns det möjlighet för tillsvidareanställning.
På Adecco försöker vi hitta rätt person, med rätt kompetens på rätt plats. Därav ser vi dig som en av våra grundpelare varpå vi erbjuder följande förmåner inom bolaget: kollektivavtal, friskvårdsbidrag, tjänstepension, försäkringar, terminalglasögon, kompetensutveckling och en marknadsmässig lön.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, William Maklin: william.maklin@adecco.se eller 0736 84 73 10
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: kandidatsupport@adecco.se
Senaste ansökningsdatumet är 31 oktober – varmt välkommen med din ansökan!
Sökord: Redovisningsekonom, ekonomi, redovisning, bokföring, hållbarhet, grönt, Nässjö
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147