OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Spännande uppdrag i en spännande bransch. Är du ute efter ett uppdrag där du får använda hela din erfarenhet till att verkligen göra skillnad? Då ska du inte missa denna chans att få vara med i ett expansivt skede och en högst aktuell bransch hos vår kund i Halmstad. Vill du dessutom arbeta med härliga kollegor och ha kul på jobbet? Tveka då inte - sök redan idag!
Dina arbetsuppgifter
I din roll som redovisningsekonom/controller kommer följande arbetsuppgifter ingå i din roll:
- Löpande redovisning
- Månads- och årsbokslut inklusive upprättande av årsredovisning
- Moms och skatter inklusive upprättande av inkomstdeklarationer
- Prognoser, rapportering och rådgivning ägare/styrelse.
- Kassaflödesanalys
- Bankfinansiering
- Bolagsformalia och bistå vid förändringar, t ex. byta räkenskapsår, byta redovisningsvaluta etc.
Din profil
Vi söker dig som har några års erfarenhet av brett och ansvarsfullt arbete inom redovisning och controlling. Gärna med erfarenhet av att arbeta internationellt med allt vad det innebär. Det är en utvecklande och utmanande roll med mycket tyngd så du måste känna dig bekväm med mer komplicerade ekonomiska arbetsuppgifter och kunna ha ett helhetsperspektiv. Erfarenhet av IFRS 9 och eller IFRS16 är ett plus.
Som person är du en positiv och glad medarbetare. Du gillar att få ta ansvar och har inga problem med att tala inför folk. Att du är engagerad i ditt arbete och tycker om att bidra till teamets fortsatta utveckling ser vi som en självklarhet.
Vi erbjuder dig
Vi sätter oerhört stort värde på dig som medarbetare hos oss på Maxkompetens. Hos oss får du en personlig och prestigelös konsultchef vars främsta uppgift är att du ska trivas på din arbetsplats oavsett om du arbetar en kort period eller flera år som anställd hos oss. Exempel på kontakt med din konsultchef är lunch, fika, telefonavstämningar, Afterwork, teams-möten och möte ute hos kundföretaget.
Vi vill inget hellre än att hjälpa dig att utvecklas och lyckas i din jobbkarriär. Samtidigt ger vi dig branschens bästa friskvårdsersättning. Självklart erbjuder vi dig en formell trygghet när det kommer till allt det arbetsrättsliga såsom lön, semester, arbetsmiljö, friskvård, pension och sjukfrånvaro som medföljer stämpeln av att vara ett auktoriserat bemanningsföretag. Hoppas att du vill hänga med oss!
Övrig information
Placeringsort: Halmstad
Start: Omgående
Varaktighet: Minst 6 månader
Arbetstid: Dagtid, vardagar
Lön: Individuell lön
Kunden har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna bemanningsprocess. För den här tjänsten blir du anställd som konsult hos Maxkompetens och arbetar ute hos vår kund i Halmstad.
Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Sara Hollsten på telefon 0733-205633.
Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!
Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.
Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.
Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.