OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi nu en erfaren och kunnig Redovisningsekonom. Vår kund kommer genomföra en verksamhetsöverföring under hösten/vintern och du kommer ingå i ett förändringsprojekt som syftar till att göra om i koncernstrukturen. Det innebär att vissa redovisningsprinciper och processer behöver anpassas. Vi söker därför en erfaren redovisningsekonom som kan hjälpa till att stärka upp teamet under denna spännande fas. Du kommer fungera som ett bollplank när det gäller redovisningsfrågor och samtidigt arbeta hands-on med den praktiska redovisningen.
Vem vi söker
För att passa in i rollen som Redovisningsekonom bör du ha gedigen erfarenhet inom redovisning, det är en fördel om du har viss förståelse för koncernredovisning. Kanske har du en bakgrund inom revision eller från en redovisningsbyrå eller så har du på annat sätt erfarenhet från olika typer av bolagsstruktur. Det är en stor fördel om du tidigare har varit med i något projekt för verksamhetsöverföring där man skapat en ny organisationsstruktur.
Som person behöver du vara anpassningsbar och lyhörd för gruppens behov. Du bör kunna kommunicera tydligt och vara bekväm med att ha många olika kontaktytor. För att lyckas med uppdraget bör du ha god systemvana och behärska svenska flytande i tal och skrift.
Om uppdraget
Vår kund är baserad i Alingsås, och du bör vara villig att arbeta från deras kontor större delen av tiden även om distansarbete också fungerar i viss utsträckning.
Detta är ett uppdrag på sex månader med möjlighet till förlängning. Vi söker dig som kan påbörja uppdraget i mitten/slutet av september. Du kommer att vara en viktig resurs för teamet och får möjlighet att vara med och forma och stärka företagets redovisningsfunktion under denna period.
Vill du vara en del av detta spännande verksamhetsöverföringsprojekt och bidra med din erfarenhet som Redovisningsekonom? Skicka in din ansökan redan idag.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta SJR på telefon 031-333 54 70. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.
Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.
Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.
SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.
För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88