Senior redovisningsekonom till attraktivt bolag

Senior redovisningsekonom till attraktivt bolag

Arbetsbeskrivning

Vill du komma till ett en entreprenöriellt och internationellt bolag inom medicinteknik? Nu har du chansen att få arbeta som redovsiningsekonom på ett mycket attraktivt bolag med otroliga förmåner så som aktieprogram och delaktighet i produktlansering.

Hör av dig så snart du kan så berättar vi mer om denna fina arbetsgivare i Solna.

Vår kund är ett forskarintensivt bolag i Solna med bra förmåner och många uspar till varför just du ska bli deras nästa anställda - här är det högt till tak, korta beslutsvägar, flera olika språk som talas i korridoren och ett sammansvetsat och glatt team där hjälpsamhet och eget ansvar är viktiga ledord.

Arbetsuppgifter

Ekonomi- och finansavdelningen består av sex personer i Sverige inklusive en head of finance som blir din chef. Avdelningen består av en ekonomiassistent, en senior redovisningsekonom och tre business controllers. Du som redovisningsekonom har ett nära samarbete med business control och du förväntas också vara ett stöd på daglig basis till avdelningens ekonomiassistent. Rollen är bred och du kommer att få arbeta både högt och lågt samt ansvara för månad och kvartalsbokslut.

Arbetsuppgifterna omfattar bland annat;

- Löpande redovisning
- Moms och intrastatredovisning
- Arbetsgivaravgifter
- Bokslutsarbete
- Reserveringar
- Löneadministration
- Ansvarig och support för bankavstämningar och leverantörsfakturor
- Delaktig i effektiviseringsarbete och processförbättring på ekonomiavdelningen


Din profil

Då rollen är bred med många kontaktytor och ansvarsområden ställer det höga krav på din personliga förmåga, att du är intiativtagande, kommunikativ och driven. Du bör ha ett stort eget ansvar och även ha en handlingskraftig förmåga.

Vi söker dig som har:

- Relevant utbildning med inriktning redovisning eller liknande
- Erfarenhet av liknande ekonomitjänster
- Goda kunskaper i Microsoft Officepaketet- och Excel
- Mycket god kunskap i både engelska och svenska
- Gärna erfarenhet från Fortnox och Capego


Som person tror vi att du är strukturerad, flexibel och van att arbeta i team. Du är en prestigelös person som trivs i en social och tempofylld miljö.

Mer information

Jag heter Emma Hultberg och arbetar som senior talent manager på SJR. Jag ser verkligen fram emot din ansökan. Du är också välkommen att ringa så kan jag berätta mer om förmåner och företagskultur. Du når mig på 0766471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2022-09-30. Detta är en konsultanställning hos SJR men är tänkt som ett hyrköp, det vill säga, du går över till kund efter sex månader.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.



För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 september 2022
  • Ansök senast: 13 oktober 2022

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024