OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget:
Vår kund är ett stort byggbolag placerat norr om Stockholm dit vi nu söker en senior redovisningsekonom. Uppdraget är på heltid och initialt 6 månader med möjlighet till förlängning och/eller överrekrytering.
Närmsta teamet består av 8 personer som tillsammans ansvarar för bolagets redovisning. De arbetar nära controllers, koncernekonomiavdelning samt revisorer.
Dina arbetsuppgifter:
I uppdraget som redovisningsekonom kommer du ansvara för månads- kvartals- och årsbokslut samt rapportering till koncernekonomiavdelningen. Utöver detta ingår även löpande redovisning, det vill säga periodiseringar, reserveringar, avstämningar och analyser.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ansvara för månads-, kvartals- och årsbokslut inklusive rapportering till koncernekonomi
- Löpande redovisning, periodiseringar, reserveringar, avstämningar och analyser
- Rapportering till myndigheter t.ex. moms, statistik
- Service och stöd till controllers och produktion i redovisningsfrågor
- Upprätta inkomstdeklarationer och årsredovisningar
- Kontakt med revisorer, controllers, koncernekonomi i rapportering och redovisningsfrågor.
Din profil:
Vi söker dig som har minst flera års erfarenhet av kvalificerad redovisning samt någon typ av eftergymnasial utbildning. Har du dessutom erfarenhet av något ur listan nedan ses det som meriterande:
- Erfarenhet av avancerade avstämningar även avseende lön och pensioner, gärna i Excel
- Erfarenhet av koncernrapportering, IFRS
- Erfarenhet av skatteberäkningar och uppskjuten skatt
- Erfarenhet av att hantera redovisning i stora bolag
- Erfarenhet av leasing
- Erfarenhet av att upprätta årsredovisningar
- Erfarenhet av att upprätta inkomstdeklarationer
- Erfarenhet av byggbranschen, projektredovisning och succesiv vinstavräkning
Som person är du öppen och har lätt för att komma in i nya grupper och samarbeta på ett öppet och prestigelöst sätt. Under bokslutsperioden kan tempot vara högt vilket du drivs av och tycker ger positiv energi. Självklart är du noggrann och håller deadlines. Om det här stämmer in på dig vill vi gärna att du skickar in din ansökan!
Om oss
Sharper är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserade på chefs- och specialistroller. Sharper ingår i koncernen The Soft Skills Family och är verksamma inom Sales & Marketing, Finance, Supply Chain samt Office & HR.
Vi på Sharper tycker att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. Vill du veta vilka soft skills som just du har och hur du kan använda dessa på bästa sätt?
I samband med att du skickar i din ansökan får du möjlighet att svara på ett frågeformulär från Psycruit gällande dina soft skills. Formuläret tar ca 10 minuter att utföra och efter du besvarat frågorna kommer du få en feedbackrapport mejlad till dig som ingående belyser dina soft skills. Rapporten kan du sedan använda för personlig och professionell vidareutveckling.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 8 612 04 90. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Följ oss gärna på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/sharper/)