OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vi söker en senior redovisningsekonom för ett längre konsultuppdrag hos vår kund i centrala Göteborg.
Du erbjuds en roll på en ekonomiavdelning på totalt 7 personer som sköter redovisningen för de nordiska bolagen i företagets koncern. Det är ett inarbetat team där alla hjälper varandra vid behov. Rollen innebär att sköta den löpande redovisningen för företagets danska bolag. Det finns möjlighet att kombinera hemarbete och arbete på plats på kontoret.
Ansvarsområden
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter i rollen är:
Löpande redovisning
Hantering av flöden i olika valutor och erfarenhet av valutakonton
Kundreskontra
Leverantörsreskontra
Erfarenhet av stora flöden, ca 1000 leverantörsfakturor (inskanning och verifiering hanteras av annan person) och drygt 1000 kundfakturor i månaden i företagets danska bolag
Avräkning/netting av saldon för kund- och leverantörsfakturor i utländsk valuta
Skatt- och momsdeklarationer
Självständiga månadsbokslut & årsbokslut
Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och minst 5 års erfarenhet som redovisningsekonom.
Du talar och skriver både svenska och engelska obehindrat samt har goda kunskaper i Excel och är van vid att arbeta i olika system. Kunskaper i Visma Business, Readsoft Online och Medius är meriterande men inget krav. Det är även en fördel om du har erfarenhet av elektronisk hantering av leverantörsfakturor.
För att trivas i rollen beskriver du dig själv som en lösningsorienterad och prestigelös person som har teamkänsla och är van att samarbeta med andra. Att arbeta självständigt och kunna prioritera dina egna arbetsuppgifter är självklarheter för dig.
Då du som konsult på Randstad Finance kommer att arbeta på olika bolag med olika förutsättningar behöver du vara en flexibel och social person som kan anpassa dig väl till en föränderlig omvärld. Som ekonomikonsult är det också viktigt att kunna arbeta strukturerat och lösningsorienterat, att möta deadlines samt vara noggrann och ansvarstagande inför sina arbetsuppgifter.
För att säkerställa hög kvalitet i våra processer och för att kunna matcha dig med rätt uppdrag genomför du som kandidat ett färdighetstest anpassat till den erfarenhet och kunskap du har. Innan anställning görs även referenstagning, en kreditkontroll och ett utdrag ur belastningsregistret.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Ansökan
Vikariatet startar i mitten av maj och sträcker sig tom september 2023.
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Caroline Woxberg, konsultchef, caroline.woxberg@randstad.se
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044