OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en senior redovisningsekonom som kan starta omgående till vår kund placerad i Stockholm City. Motiveras du av högt tempo, en spännande bransch och ambitösa kollegor - då är denna roll för dig! Välkommen in med din ansökan idag.
OM TJÄNSTEN
Vår kund är det ledande europeiska kommersiella fastighetsbolaget med en portfölj värderad till cirka 54 miljarder euro. Koncernen har ett tydligt fokus på kommersiella fastigheter med betoning på högkvalitativa köpcentrum, inklusive Westfield Mall of Scandinavia.
Som senior Redovisningsekonom hos vår kund, kommer du att vara en del av det norra europeiska redovisningsteamet. Teamet är uppdelat mellan Stockholm och Amsterdam, med fokus på de nordiska länderna i Stockholm och Nederländerna i Amsterdam. Denna roll är baserad på Stockholmskontoret. På plats i Stockholm består redovisningsteamet av 3 Asset Accountants och en Accounting Manager som närmsta rapporterande chef.
Du erbjuds möjligheten att utvecklas i en internationell och högpresterande miljö tillsammans med ambitiösa och vänliga kollegor!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Övergripande ansvar för redovisning och rapportering för flera juridiska enheter samt redovisningsprocesser
* Månads-, kvartals- och årsbokslut enligt IFRS och svenska redovisningsregler
* Ansvarig för moms- och skattehantering i samarbete med företagets skatterådgivare
* Förberedelse och genomförande av revisionsarbete
* Årsredovisningar och inkomstdeklarationer enligt svensk GAAP
* Löpande arbete med förbättringar och effektiviseringar tillsammans med dina kollegor inom ekonomiavdelningen
* Stöd till andra ekonomi- och operationsteam
VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad kandidatexamen inom ekonomi från universitet eller YH-skola
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift
- Har 3-5 års arbetslivserfarenhet av Redovisning i Sverige
- Har kunskap om svensk GAAP
- Mycket god kunskaper i Excel och SAP
Det är meriterande om du har
- Kunskap om IFRS
- Tidigare erfarenhet från internationella organisationer
- Tidigare erfarenhet från fastighetsbranchen
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Målmedveten
- Ordningsam
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Information om kunden delges i telefonavstämning
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231