Senior redovisningsekonom till miljömedveten kemileverantör

Arbetsbeskrivning

Nordexia säljer och marknadsför kemiska produkter och städutrustning mot professionella användare. Våra kunder består av företag, offentlig verksamhet och återförsäljare. Vi strävar efter att leda utvecklingen mot miljöanpassad teknik vid varje tillfälle och inom alla produktområden. Detta säkerställer vi genom att utbilda och motivera vår personal, prioritera miljöanpassade produkter och ställa höga miljökrav på våra leverantörer och partners.

Vi på Nordexia håller på att utveckla vår verksamhet och på sikt vill vi ta hem hela redovisningen, som idag görs av extern part. Detta är anledningen till att vi nu söker en redovisningsekonom.

Nordexia är ett litet bolag och vi jobbar tätt i mindre team. Som redovisningsekonom kommer du arbeta direkt med CFO och ingå i teamet ekonomi & kundtjänst. Eftersom vi är ett litet bolag erbjuder vi en tjänst med stort ansvar och ett brett spektrum av arbetsuppgifter. Hos oss är viktigt att du är prestigelös & flexibel, vi hjälps åt där det behövs.

Som senior redovisningsekonom kommer du bland annat arbeta med:

- Fakturahantering, krediteringar, moms & skatt
- Löpande bokföring & månadsbokslut
- Upprätta Årsredovisning
- Leverantörsreskontran & kundreskontrat
- Avstämning av konton med dess uppföljningar
- Vara behjälplig att ta fram data/statistik till interna avdelningar samt rapportering av statistik externt
- Hantera internationella transaktioner med leverantörer runt om i världen samt transaktioner med vårt dotterbolaget i Norge
- Upprätta betalfiler
- Vid behov kunna täcka upp för kundtjänst & administrativa uppgifter utöver ekonomin


Krav:

- Minst 5års erfarenhet som redovisningsekonomi, från faktura till årsredovisning
- Erfarenhet av att arbeta i ett produktföretag med lagerhållning
- Erfarenhet av internationella transaktioner (import/export)
- Erfarenhet av att arbeta med transaktioner med dotterbolag
- Van vid att använda Excell i det dagliga arbetet
- Engelska & Svenska på professionell nivå - då vi har mycket internationella affärer


Meriterande om du:

- Har arbetat i Visma Business & - Document Center

Det är viktigt att du som person är:

- Administrativt lagd - Eftersom det förekommer en del administrativa arbetsuppgifter
- Prestigelös - Vi är ett litet företag vilket betyder att du kommer att arbeta högt och lågt. Du måste alltså vara en person som inte skyr arbetsuppgifter utanför de du ansvarar för.
- Systemskicklig - Viktigt att du snabbt kan lära dig affärssystemet vi använder, samt vara med och utveckla vårt arbete i det


Övrigt:
Start: Omgående
Arbetstider: 8:30- 16:30
Placering: Kontoret ligger i Slagsta
Under rådande omständigheter arbetar vi till stor del hemifrån)
Anställningsform: Heltid tillsvidare (vi tillämpar 6 månaders provanställning)
Förmåner: Vi har kollektivavtal samt ett generöst friskvårdsbidrag
Ansökan: Skicka din ansökan här! (https://jobb.tillvaxtbotkyrka.com/jobs/preview/f6e1093b-a4fd-42e0-92b7-e069b1d5eb9f)

Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Idebro
0732 333 665
Max Lauritzen
0730781671
Hampus Löwstedt
0720616131
Max Lauritzen
072-061 71 17
Saide Hanna
072-061 81 30
Hampus Löwstedt

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tillväxt Botkyrka
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 november 2020
  • Ansök senast: 6 maj 2021

Besöksadress

Munkhättevägen 45
None

Postadress

147 85 Tumba
TUMBA, 14785

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024