OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi hjälper nu vår kund att hitta en Senior Redovisningsekonom som har arbetat internationellt och som tidigare haft ansvar för europeiska bolag
Start: Omgående
Omfattning: 100%
Längd: Rollen är ett 6 månaders konsultuppdrag alternativt en hyrköpsrekrytering
Vår kund
Det här är en händelserik och spännande arbetsplats. Kontoret är skapat med plats för alla yrkesgrupper i företaget. Med showroom och events är det full fart dagligen. Denna variation av erfarenheter och utbildningsbakgrunder gör arbetsmiljön varierande och intressant. Vår kund är i stark tillväxtfas och du kommer ansluta till ett företag i en postiv förändringsresa. Här har omställningen till flexibelt arbete gått snabbt och det går bra att arbeta på kontoret eller hemmifrån.
Din profil
I rollen som redovisningsekonom hos vår kund kommer du arbeta internationellt. Du kommer vara ansvarig för 4 dotterbolag (DE, AT, CH, UK), där du sköter allt från "ax till limpa" (förutom kundreskontra). Med hjälp av lokala finance partners kommer du även ansvara för momsrapportering för 8 europeiska bolag. För att klara av rollen behöver du tidigare arbetat internationellt och ha några års erfarenhet av momsrapportering. Eftersom du kommer arbeta internationellt är det är av vikt att du är van att kommunicera professionellt på engelska. Kunskaper i tyska och erfarenhet från retail- eller modebranschen är givetvis meriterande men inget krav. Om du har arbetat internationellt, vågar och har ett driv, så kommer du klara av rollen. Affärssystemet som används är MS Dynamics NAV och fakturahantering sker i Medius. Du behöver inte behärska dessa system när du anländer till företaget, men goda Excel-kunskaper är viktigt. Det allra viktigaste är din personlighet och attityd. Du är öppen, har en hög energinivå och motiveras av utmaningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Ansvarig för 4 dotterbolag (DE, AT, CH, UK), där du sköter allt från "ax till limpa" (förutom kundreskontra)
- Ansvarig för momsrapportering för 8 europeiska bolag
- Säkra korrekt redovisning och finansiell rapportering. Arbeta kontinuerligt med förbättringar och utveckling
Skallkrav:
- 4 års erfarenhet som redovisningsekonom
- Tidigare arbetat med europeiska bolag tillsammans med finance partners
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande:
- Bakgrund från modebranschen
- Bakgrund inom detaljhandeln
- Språkkunskaper i tyska
- Erfarenhet i MS Dynamics NAV
- Erfarenhet i Medius
Låter det intressant?
Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.
Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida!
careers.deltaconsulting.se (https://careers.deltaconsulting.se/)
Vid frågor, kontakta Olle Olsson på olle@deltaconsulting.se eller 070-402 84 22.
Välkommen med din ansökan!
Om Delta Consulting
Vi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa en helt ny standard.
Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim.
Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christoffer Rozenbachs
073-928 59 86
Olle Olsson