OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Accountor är en ledande leverantör inom outsourcing av ekonomitjänster i Sverige. Vi ingår i internationella Accountor Group och våra tjänster bildar tillsammans ett helhetskoncept som ger Kunderna tillgång till en helt eller delvis outsourcad ekonomifunktion. Spetskompetensen ligger inom de två huvudområdena Redovisning och Lönehantering. Idag levererar vi, genom våra systerföretag och partners, ekonomitjänster till företag i hela Norden, Baltikum, Nederländerna och Ryssland. I Sverige har vi omkring 340 medarbetare och i koncernen närmare 2 500 anställda. Vårt huvudkontor ligger i Stockholm och utöver det har vi 9 stycken lokalkontor runt om i landet. Våra Kunder utgörs främst av medelstora och mindre organisationer i alla branscher. Accountor AB ägs av Accountor Holding OY.
Det här är en möjlighet för dig med lång erfarenhet inom redovisning och som gillar att leverera på hög nivå att ta steg framåt i din utveckling och bli en del av ett av våra team i Västervik!
På vårt Västervikskontor är vi närmare 50 stycken dedikerade medarbetare som alla drivs av att av att utveckla våra kunders affärer och som nu söker dig med lång erfarenhet inom redovisning och som vill bli en viktigt nyckel- och lagspelare hos och med oss. Rollen innebär så väl löpande redovisningsarbete som en coachande och koordinerande roll med mycket kundkontakt och nära samarbete med ditt team. Här har vi ett öppet klimat och hjälper varandra att bli bättre och utvecklas; tillsammans!
Som i alla konsultroller definieras arbetssättet av proaktivitet, kundkontakt och affärsmässighet, allt för att både säkra kundnöjdheten och en god kvalité. Därutöver har Accountor i Västervik en tydlig ambition att växa inom fastighets- och fondsegmentet varför vi också nu söker en person som vill vara med i uppbyggandet av en sådan avdelning. Vi tror därför att du är en person som lockas av en möjlighet att få skapa något, som så klart gillar siffror och hjälpa våra kunder till de bästa lösningarna!
Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter
- Kvalificerad rådgivning inom området redovisning och rapportering
- Månads- och kvartalsrapportering
- Årsbokslutsarbete samt upprättande av årsredovisning samt inkomstdeklarationer
- Arbete med analyser och rapporteringar enligt relevanta regelverk, IFRS samt K2 och K3
- Ansvara för att arbetet sker i enlighet med ställda kvalitetskrav
Även om du kommer att driva mycket att ditt arbete självständigt präglas Accountors kultur av teamarbete och där du till din hjälp har kollegor med kvalificerad kompetens inom bl.a. skatt, redovisning och lön för att kunna stötta dig i ditt uppdrag. Det här passar dig som vill jobba på ett kontor med nära samarbete med kollegor, som uppskattar en prestigelös miljö och samtidigt ha ett större bolags kompetens och styrka i ryggen.
Trots vår storlek präglas Accountor av en familjär stämning med behagligt arbetsklimat och trevliga atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet.
För att trivas i rollen tror vi att du är:
- Kommunikativ då du löpande för en dialog med kunden och övriga i teamet
- Proaktiv då du ansvarar för och se till att återkoppling från kunden kommer i rätt tid
- Förtroendeingivande – Inger förtroende och agera professionellt
- Lösningsfokuserad med förmågan och viljan att lösa kundens frågeställningar
Troligtvis är du en person med lång erfarenhet från redovisningsbranschen och kanske har du även arbetet som revisor under en tid. En person som är van att jobba med större bolag, rapporteringar och/eller tillgångar och som uppskattar konsultbranschens flexibla och självstyrande arbetssätt!
Kvalifikationer
- Goda kunskaper inom redovisning
- Minst grundläggande kunskap och förståelse av koncernredovisning, IFRS och K2 och K3 regelverket
Om företaget
Accountor ingår i en internationell koncern där möjligheterna till utveckling är stor och där bolaget har en bra tillväxtplan. Vi erbjuder en gedigen och stabil plattform med tydliga processer för att ge våra medarbetare de bästa förutsättningarna för att göra ett kvalitativt arbete. Hos oss jobbar kompetenta och professionella medarbetare som tillsammans med Accountor vill skapa det bästa för våra kunder. Därutöver använder vi oss av Great Place to Work då vi tror att en positiv utveckling och en fortsatt tillväxt startar med nöjda medarbetare, alltså dig!
Vi erbjuder friskvårdsbidrag och har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Välkommen med din ansökan!
Frågor och kontakt
Vi rekryterar löpande så ansök gärna redan idag dock senast den 1 mars 2017. Aktuella kandidater kommer kallas till intervju snarast. Vid eventuella frågor kontakta vår rekryterare Frida, 0765 – 42 10 35.
Annons
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Dynér
Nina Sigurdsson
Kristin Annerstedt
Josefin Gustafsson
Gunilla Lindskog Andersson
Lotta Fylking
Jonna Rickard Lindberg
Jonna Lindberg
Katarina Brygiewicz