OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
På Företagsservice på Karlavägen jobbar det i nuläget ca 50 personer med redovisning och lön. Vi sitter i fräscha lokaler och nu söker vi ytterligare en redovisningskonsult till en av våra redovisningsgrupper som jobbar med utländska bolag – Komplexa gruppen. I tjänsten arbetar du nära våra kunder med varierande arbetsuppgifter såsom löpande bokföring, avstämningar, bokslut, årsredovisningar och deklarationer. I rollen ansvarar du även för att tidsbudget och tidsplaner hålls samt kvalitetssäkrar rapporter innan dessa skicka still kund. Komplexa teamet tar företrädesvis hand om våra utlandsägda kunder vilket innebär en del internationell rapportering där kommunikationen sker på engelska.
Vem är du?
Vi söker dig som har goda kunskaper inom redovisningsområdet med minst 5 års erfarenhet i rollen som redovisningskonsult – företrädesvis från byrå. I botten har du en YH-utbildning som redovisningskonsult alternativt en ekonomexamen från universitetet. Som redovisningskonsult har du hand om ett flertal kunder och agerar bollplank varför det är viktigt att du är duktig på att bygga relationer, har en hög servicekänsla och ett säljande sätt. Att du trivs med att kommunicera på engelska är en självklarhet då merparten av kommunikationen med kunderna sker på engelska i just denna grupp. Vidare bör man även vara duktig i Excel samt vara väl insatt i koncernredovisning (vara van att upprätta koncernbokslut inklusive konsolidering) och gärna ha arbetat med internationella klienter. Vidare bör han/hon vara en problemlösare som inte är rädd för att kavla upp ärmarna och köra. Kunskap inom IFRS/USGAAP eller liknande är ett plus.
För att passa in hos oss behöver känna igen dig i våra värdeord och vara social, positiv och driven. Vidare behöver du ha lätt att ta egna initiativ, vara noggrann samt ha god analytisk förmåga.
Ytterligare egenskaper som krävs i rollen är initiativkraft, noggrannhet, personlig integritet samt god analytisk förmåga. Goda kunskaper i engelska ser vi som en självklarhet.
Du erbjuds
Vår kultur är familjär och arbetsklimatet är öppet och rakt vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö.
För rätt person erbjuds ett konkurrenskraftigt anställningspaket i ett företag med unik atmosfär. BDO är ett företag med högt i tak där du lätt kan vara med och påverka. Hos oss på BDO tror vi på att våra medarbetare själv är med och påverkar sin framtid – om du har viljan och engagemanget kan du nå hur långt du vill! I denna rekrytering samarbetar vi med Jurek Rekrytering & Bemanning. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Ulriikka Uittomäki, telefon 0766331440.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast möjligt!
Välkommen möjligheter.
Om företaget
Vår vision är enkel: att ge den bästa kundupplevelsen. Det innebär i korthet att vi alltid erbjuder det lilla extra. BDO har som vision att ingen byrå oavsett storlek ska kunna mäta sig med oss i kvaliteten i kundrelationer och kundnöjdhet. Glädjande nog har också BDO den högsta siffran i kundundersökningen Svenskt Kvalitetsindex (SKI), och befäster därmed den position i toppen som vi haft i flera år. Våra nöjda kunder bekräftar därmed att vi har både kompetensen och engagemanget som gör skillnad.
Har du vad som krävs för att vi ska behålla och utveckla vår kundnöjdhet?
Start:
Enligt överenskommelse.
Lön:
Enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag
Snarast.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson
Thomas Eklöf
Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki
Malin Alexandersson
Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström
Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44