OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vill du vara med på en spännande resa?
Nu söker vi en senior redovisningskonsult till vårt kontor centralt i Stockholm. Vi söker er som delar vår vision om att ge den bästa kundupplevelsen och som vill jobba på en arbetsplats med kompetenta och trevliga kollegor.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som redovisningskonsult hos oss arbetar du nära våra kunder med varierande och självständiga uppgifter innefattande löpande redovisning, avstämningar, dialog med skatte- och bolagsverket, rapportering samt period- och årsbokslut. Våra kunder finns inom olika branscher med varierad storlek. Vi jobbar främst i Fortnox, Hogia, Capego samt Agoy/Fortnox bokslut.
Vem är du?
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, tex KY-utbildning
• Du har några års arbetslivserfarenhet av en liknande roll
• Du har goda kunskaper i Officepaketet, främst i Excel samt goda kunskaper i affärssystemet Fortnox
• Du är van att jobba digitalt och har ett intresse för digitaliseringen.
Du är en person som tar ansvar för dina uppgifter, du är noggrann och van vid att driva ditt arbete framåt självständigt. Som person är du prestigelös och har lätt att anpassa dig till olika situationer som uppstår och ser inga problem i att var behjälplig där det behövs. Därtill trivs du i en miljö där du får möjlighet att komma med olika initiativ i syfte att förbättra och utveckla hela byråns arbete. Vidare har du ett systemintresse gällande nya funktioner i Fortnox.
Du har ett naturligt driv, är affärsmässig, en problemlösare och har en god social kompetens. Erfarenhet av filmekonomi, fastighet/brf, restaurang, event/konsert eller skog/jordbruk är särskilt meriterande då vi har kunder eller själva bedriver verksamhet inom dessa områden.
Om verksamheten
Vi erbjuder
Hos oss ges du möjlighet att utveckla din kompetens och du får från första början stort ansvar. Vår kultur är familjär och arbetsklimatet är öppet och rakt vilket ger en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö.
Vi satsar på kompetensutveckling och ser gärna att våra medarbetare växer vidare i sina roller. Vi arbetar i en prestigelös och inkluderande kultur där alla har möjligheten att växa, både som individ och yrkesperson. Vi uppmuntrar och underlättar för våra medarbetare att nå en bra balans mellan arbete och fritid.
Om verksamheten
Byråassistans finns med kontor i Stockholm, Gysinge samt Malmö. Kontoret i Stockholm ligger på Hornsgatan 103. Vi sitter i ljusa, trevliga och tysta lokaler på 13e våningen, med en underbar utsikt över hela Stockholm.
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Omfattning: heltid
Plats: Stockholm
Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
About the organisation