OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en erfaren och noggrann rekryterare som ska förstärka rekryteringsteamet hos vår kund i Uppsala län. Det svenska rekryteringsteamet består av cirka 30 personer och majoriteten av dessa är placerade i Stockholm, men kollegor finns även i Luleå och i Göteborg. Dina kollegor arbetar du tillsammans med via digitala verktyg och på distans vilket ställer krav på både kunskap och att du redan är trygg i din roll. I ditt uppdrag kommer du att få bidra till ett långsiktigt arbete med kompetensförsörjning och vara en professionell och pålitlig partner i verksamheten. Kunden rekryterar många specialistkompetenser vilket ställer krav på att du även har en senior profil.
Uppdraget hos kundens interna rekryteringsteam är att hantera rekryteringar från alla affärsenheter och stabsfunktioner. Som rekryterare är ditt huvudsakliga ansvar att:
• Operativt ansvara för hela rekryteringsprocessen från uppstart till val av slutkandidat. Du ansvarar för att planera hela processen och tillsammans med berörda intressenter genomför du samtliga steg.
• Representera kunden gentemot kandidater, både intern och externt och säkra att kandidatens upplevelse i processen genomsyras av att vara utmärkt.
• Aktivt följa upp arbetet för att på så sätt säkerställa kvaliteten av interna kunder.
• Kommunicera och stärka kundens arbetsgivarvarumärke i samband med rekrytering och projekt.
Vad vi erbjuder
Med hjälp av digitala verktyg och hjälpmedel kan en stor del av arbetet genomföras hemifrån. Du har även möjlighet att vid behov använda distansarbetsplats på något av kundens olika etableringar och när arbetet tillåter.
I din roll som rekryterare har du kundens förtroende att arbeta och agera med stor frihet och eget ansvar. Du arbetar med hela rekryteringsprocessen och får på så sätt både kunskap och insikt i kundens verksamhet, vilket ger möjlighet att arbeta rådgivande på olika nivåer inom verksamheten.
Det svenska rekryteringsteamet är öppet och positivt och är just nu mitt i en omställning för att arbeta mer proaktivt och med nya verktyg och metoder inom rekrytering. Här kommer du att få vara en del av ett större team som hjälper och stöttar varandra.
Personliga egenskaper
Du är en rekryterare som:
• Arbetar serviceorienterat och operativt för att tillsätta det omedelbara kompetensbehovet. Du är aktiv i att hålla samtliga intressenter informerade och nöjda.
• Är intresserad av att lära känna verksamheten och analysera kompetensbehov för att skapa en tydligt och strukturerad plan för att säkra långsiktig kompetens framåt.
• Äger dina ansvarsområden och driver dem självständigt framåt, genom att sätta egna delmål som du arbetar för att uppnå.
• Har kapacitet att hantera en större rekryteringsvolym samtidigt som du följer regler och legala krav som kopplas till rekrytering.
• Arbetar med att i rekryteringsprocessen visa gott omdöme och hitta nya perspektiv vilket ger ett tydligt mervärde till verksamheten.
• Känner dig trygg med att arbete enligt principerna öppen, aktiv och positiv.
Dessutom har du:
• Examen från HR-/Personalområdet eller annan motsvarande utbildning.
• Flera års erfarenhet av rekrytering.
• Kunna genomföra arbetet på engelska i tal och skrift.
Tillträde och ansökan
01 december 2022 – 10 november 2023. Urval och intervjuer sker löpande.
Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.