Senior rekryterare  till offentlig sektor i Gävle

Senior rekryterare till offentlig sektor i Gävle

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Är du en senior rekryterare med gedigen erfarenhet från chefsrekryteringar och ser kompetensbaserad rekrytering som en självklarhet? Vill du även ingå i ett rekryteringsteam som kännetecknas av gemenskap, glädje och goda samarbeten? Vi på Randstad söker nu en rekryterare till vår kund inom offentlig verksamhet med omgående start.   


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.



Ansvarsområden
I uppdraget hos vår kund som rekryterare kommer du att driva interna rekryteringsprocesser till verksamhetens olika chefsled. Du kommer att arbeta med rekryteringsprocessens alla delar, såsom kravprofil, annons, urval, intervjuer och referenstagning. Du kommer även att ingå i ett härligt rekryteringsteam men arbeta självständigt med flera processer parallellt. Vidare kommer du agera konsultativt stöd för rekryterande chefer samt hantera all administration kring processerna. För att säkra bästa matchning och kvalité i rekryteringsprocesserna används kompetensbaserad rekrytering som metodik. 


Samtliga moment i rekryteringsprocessen, från uppstartsmöte och kravprofil fram till erbjudande om anställning


Ha ett nära samarbete med rekryterande chefer, i en konsultativ roll som att ge stöd, god service samt ansvara för att arbetet bedrivs utifrån kundens metoder och processer


Att inom ramen för uppdraget ha ett utökat ansvar för ett område, till exempelvis utbildning, LinkedIn, omvärldsbevakning, analys eller uppföljning


Arbeta med utvecklingsfrågor av olika slag


Tillsammans med teamet planera utbildningar för chefer samt framtagande av regiongemensam rekryteringsrutin


Vara med att utveckla en standardiserad modell för search och kandidatbemötande

Som inhyrd rekryterare hos vår kund kommer du att ingå i ett team med tolv medarbetare som har hög kompetens och ett brinnande engagemang för rekryteringsfrågor. Rekryteringsteamet kännetecknas av gemenskap, glädje och goda samarbeten där alla arbetar för att tillsammans utveckla rekryteringsarbetet inom verksamheten. 



Arbetstider
Heltid med start omgående.
Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00
Uppdragslängd: Initialt 3 mån



Kvalifikationer
För att vara aktuell som rekryterare hos vår kund behöver du ha erfarenhet från rekryteringsprocessens alla delar. Som person behöver du vara driven, lyhörd och flexibel. Vi söker dig som är trygg och professionell i ditt förhållningssätt. Din service- och samarbetsförmåga är den allra bästa, och du har lätt för att skapa och utveckla förtroendefulla relationer.

Uppdraget ställer höga krav på din förmåga att anpassa dig till nya situationer och förändrade omständigheter. Detta kräver att du i grunden är välorganiserad med god förmåga att planera och prioritera ditt arbete. Du har lätt för att arbeta självständigt, men trivs med att samarbeta med andra, både uppdragsgivare och kollegor. Arbetet ställer höga krav på din muntliga och skriftliga förmåga, då kommunikation i dess olika former är en grundläggande del av arbetet och en avgörande faktor för att säkerställa god kvalitet i kundens processer.
 
Erfarenhet av chefsrekrytering


Akademisk examen inom personal- och arbetslivsområdet, alternativt annan utbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten


Licens i Cubiks rekryteringsverktyg eller liknande


 Det är meriterande om du har erfarenhet av att använda LinkedIn som rekryteringsverktyg. 
 




Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-12-04, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information kontakta:
Admir Masic, Konsultchef 
admir.masic@randstad.se 
+46761410539

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 13 november 2020
  • Ansök senast: 4 december 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024