OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du god erfarenhet av reskontra och brinner för digitalisering, utvecklings- och förbättringsarbete? Trivs du i en familjär miljö och vill jobba med att skapa meningsfullhet och vara en del av en organisation i stark utveckling och som gör skillnad på riktigt? Då är detta en roll för dig!
Om rollen
Till God Assistans rekryterar vi en Senior Reskontraekonom. I rollen får du möjlighet att arbeta brett inom ekonomiadministration i en härlig organisation. Du kommer äga dina processer och ansvara över bland annat över leverantörsreskontra, kundfakturering, utläggshantering, sjuklöner, löpande redovisning och vara behjälplig i bokslut och assisterna bolagsekonomerna. Vidare kommer du i din roll ha många kontaktytor, både internt inom organisationen, likväl som externt mot leverantörer, kommuner, landsting och därför förutsätter vi att du är en duktig relationsbyggare som är kommunikativ och serviceinriktad.
God Assistans ligger i framkant när det kommer till digitalisering och har kommit väldigt långt i sin strävan efter "ett papperslöst kontor", rollen är därför intressant för dig som har ett intresse för och vill arbeta digitalt. Om du har rätt inställning, är förändringsbenägen och ansvarstagande kommer det finnas även goda möjligheter att utvecklas i rollen, utöka dina ansvarsområden samt driva och effektivisera projekt i organisationens strävan om att digitalisera hela verksamheten.
Som senior Reskontraekonom tillhör du ekonomiavdelningen där cirka 10 personer arbetar. Kontoret är beläget i Solna, men du erbjuds stor flexibilitet både vad gäller dina arbetstider och varifrån du arbetar. Din närmsta chef och den du rapporterar till är koncernchefen, som förespråkar frihet under stort ansvar.
Vi söker
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är självgående och trygg i din yrkesroll och din kompetens. Du trivs med att vara spindeln i nätet med många kontaktytor och kan pedagogiskt och förtroendeingivande även för "icke-ekonomer" förklara hur processer fungerar och varför. Du ska ha en förståelse för och en vilja att förbättra processer och hela tiden eftersträva att utveckla dig själv, lära nytt och prestera bättre med förhållningssättet ("beat yourself").
Du är/har dessutom:
Tekniskt kunnig, förändringsbenägen och med ett processorienterat tänk.
Minst ca. 5 års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter och meriterande om du har varit på fler arbetsplatser.
Duktig på att leda dig själv i arbetet då du har stor frihet, men under ett stort ansvar att du utför dina arbetsuppgifter.
En person som uppskattar en hybrid arbetsplats där delar av jobbet sker remote och delar sker på plats.
Lätt för att samarbeta, är social och trivs att jobba i team och med lite skinn på näsan när det krävs.
Har du erfarenhet från assistansbranschen alternativt har arbetat med eller mot kommuner och/eller Försäkringskassan är det meriterande. Systemkunskaper inom Ascendo, Fortnox, AiAi eller PowerApps i Microsoft365 är även starkt meriterande.
Om bolaget
God Assistans är en privat anordnare av personlig assistans åt personer med funktionsnedsättningar. Bolaget grundades 2012 i syfte att underlätta vardagen för personer med funktionsnedsättningar och möjliggöra för alla människor att leva ett gott liv. Idag består koncernen ett tiotal bolag varav 5 renodlade assistansbolag fördelade per region, en mediebyrå, en juristbyrå samt ett bolag inom avlösar- och ledsagarservice. Moderbolag till koncernen är God Assistans Support som fungerar som ett Shared Service Center för all bolagsadministration. Knuten till God Assistans är även Hugos Stiftelse. Totalt har koncernen ca 2000 anställda varav ca 50 tjänstemän, omsättningen ligger på ca 540 Mkr. Verksamhetens ledord är omtanke, inflytande, öppenhet och kvalitet.
Vi svarar gärna på frågor
I denna rekrytering samarbetar God Assistans med Talents of Sweden. För frågor om tjänsten kontakta rekryterare christoffer.mattsson@talentsofsweden.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast.
Sökord: redovisning, redovisningsekonom, ekonom, accounting, ekonomi, Stockholm, jobb, rekrytering, Talents of Sweden