Senior reskontraspecialist

Senior reskontraspecialist

Arbetsbeskrivning

Är du en senior ekonomiassistent/reskontrachef som är tillgänglig för ett nytt uppdrag? Nu söker vi en specialist inom leverantörsreskontra till vår kund! Tjänsten startar omgående, allra senast i mitten på juni och beräknas pågå minst sex månader.
Om rollen

I rollen som Reskontraspecialist kommer du arbeta i en bred roll med flera ansvarsområden, främst inom just leverantörsreskontra. Du kommer jobba i ett mindre och tight team om fyra personer och utgå från huvudkontoret på Gärdet/Östermalm i Stockholm. Du kommer agera aktivt stöd i ekonomifrågor både internt och externt samt vara en kommunikativ och serviceinriktad brygga mellan de olika avdelningarna.

Ett axplock av dina arbetsuppgifter:

● Service och support till bolag och ekonomifunktion belägen i UK

● Övergripande ansvar över leverantörsreskontran som idag sköts i UK med stöttning från Stockholm – detektivarbete, strukturera processer och rutiner

● Projektledning och kravställning av LRK-arbetet i UK samt diverse utredningsarbete

● Kontroll av KPI:er, uppföljning och andra ekonomi- och administrativa frågor, adhoc projekt

● Kontakt med leverantörer och övriga stakeholders

Är detta du?

Vi tror att du är en serviceinriktad och socialt lagd person som gillar många kontaktytor. Organisationen är väldigt rörlig och dynamisk och därför behöver du trivas i en omväxlande miljö. Ingen dag är den andra lik och du kommer utmanas i din projektlednings och kommunikativa förmåga som spindeln i nätet mellan UK och Stockholm. Vi tror att du tycker den miljön är spännande och för att lyckas tror vi därför att du har en hög anpassningsförmåga, flexibilitet och ett bra sinne för service. En förutsättning är vidare att du har fötterna på jorden, är noggrann och uppskattar teamarbete. Viktigt är att du är duktig och bekväm på engelska (både skriftligen och muntligen), dels för kommunikationen med huvudkontoret i UK och dels för att en del möten och annat sker på engelska..

Du är/har dessutom:
Yrkeshögskole- eller universitetsexamen inom ekonomi
God erfarenhet av kund-och leverantörsreskontra i arbetslivet, gärna på större bolag
Kommunikativ, social och gillar att leverera med service
En fena på engelska

Vi svarar gärna på frågor

För frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Rebecca Jonas på telefon 073-670 88 50 alternativt rebecca.jonas@talentsofsweden.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talents of Sweden
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2022
  • Ansök senast: 1 juni 2022

Besöksadress

Engelbrektsplan 2
None

Postadress

Engelbrektsplan 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024