Senior reskontraspecialist - interim

Senior reskontraspecialist - interim

Arbetsbeskrivning

Är du en senior ekonomiassistent/reskontraspecialist som ÄR REDO FÖR ETT UPPDRAG MED START OMGÅENDE ELLER SENAST I AUGUSTI? Nu söker vi en specialist inom leverantörsreskontra till vår kund, ett uppdrag som beräknas pågå i ca 6 månader.
Om rollen

Fokus kommer att ligga på leverantörsreskontran och att bygga upp funktionen och så rutiner och processer på plats. Du kommer jobba i ett mindre och tight team om fyra personer och utgå från huvudkontoret på Gärdet/Östermalm i Stockholm. Du kommer agera aktivt stöd i ekonomifrågor både internt och externt samt vara en kommunikativ och serviceinriktad brygga mellan de olika avdelningarna.

Ett axplock av dina arbetsuppgifter:

● Service och support till bolag och ekonomifunktion belägen i UK

● Övergripande ansvar över leverantörsreskontran som idag sköts i UK med stöttning från Stockholm – detektivarbete, strukturera processer och rutiner

● Projektledning och kravställning av LRK-arbetet i UK samt diverse utredningsarbete.

● Kontroll av KPI:er, uppföljning och andra ekonomi- och administrativa frågor, adhoc projekt

● Kontakt med leverantörer och övriga stakeholders

Är detta du?

Vi tror att du är en serviceinriktad och socialt lagd person som gillar många kontaktytor. Organisationen är väldigt rörlig och dynamisk och därför behöver du trivas i en omväxlande miljö. Ingen dag är den andra lik och du kommer utmanas i din projektlednings- och kommunikativa förmåga som spindeln i nätet mellan UK och Stockholm. Vi tror att du tycker den miljön är spännande och för att lyckas tror vi därför att du har en hög anpassningsförmåga, flexibilitet och ett bra sinne för service. Du behöver ha en smula skinn på näsan och inte vara obekväm med att vara den som driver arbetet framåt En förutsättning är vidare att du har fötterna på jorden, är noggrann och uppskattar teamarbete. Viktigt är att du är duktig och bekväm på engelska (både skriftligen och muntligen), dels för kommunikationen med huvudkontoret i UK och dels för att en del möten och annat sker på engelska..

Du är/har dessutom:
Yrkeshögskole- eller universitetsexamen inom ekonomi
God erfarenhet av kund-och leverantörsreskontra i arbetslivet, gärna på större bolag.
Har du erfarenhet att bygga upp en ekonomifunktion ses det som mycket meriterande.
Kommunikativ, social och gillar att leverera med service
En fena på engelska

Vi svarar gärna på frågor

För frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Rebecca Jonas på telefon 073-670 88 50 alternativt rebecca.jonas@talentsofsweden.se. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Talents of Sweden
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2022
  • Ansök senast: 12 juli 2022

Besöksadress

Engelbrektsplan 2
None

Postadress

Engelbrektsplan 2
Stockholm, 11434

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024