Arbetsbeskrivning
Bli en nyckelspelare i Quickchannels Framgångsteam!
Om Företaget
Quickchannel är ett ledande techbolag som erbjuder en videoplattform som SaaS-tjänst. Dom är mitt i den digitala revolutionen och är dedikerade till att föra videoarbete in i framtiden genom innovativa funktioner och effektiva arbetsflöden. Deras plattform är utformad för att integreras sömlöst i deras kunders ekosystem och dom strävar ständigt efter att leverera högkvalitativa och hållbara lösningar. De arbetar med de stora företagen och stora myndigheterna som kunder.
Om Rollen:
Som Senior SDR hos Quickchannel kommer du att ha en central och strategisk roll i säljteamet – du kommer vara ansvarig för att bygga den initiala pipelinen med nya potentiella kunder. Här är du ansvarig för att göra research på enterprise bolagen och de stora myndigheterna, boka och kvalificera möten med dessa. Du behöver identifiera och förstå affärsnyttan och potentialen i varje kontakt. Genom att se möjligheter och tänka strategiskt bidrar du aktivt till att stärka långsiktiga relationer och utveckla nya affärsmöjligheter.
I denna roll värderas dina insikter och perspektiv. Du får möjligheten att använda din kunskap om Quickchannels plattform för att skapa relevanta och värdeskapande dialoger med beslutsfattare. Här handlar det inte bara om att boka ett möte – det handlar om att vara en affärspartner som hjälper säljarna att förstå och maximera varje kunds potential. Din erfarenhet och ditt strategiska tänkande kommer vara avgörande för att forma affärens framtid tillsammans med ett erfaret säljteam.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar att:
Analytiskt researcha storbolag och myndigheter för att hitta rätt beslutsfattare.
Aktivt boka och kvalificera möten med beslutsfattare via telefon, e-post, CRM och sociala medier.
Etablera och bygga starka relationer med potentiella kunder.
Samarbeta med säljteamet, marknadsföring och kundsupport för att säkerställa en smidig och sammanhållen kundresa.
Bearbeta fram egna leads samt följa upp på de leads som kommer från marknadsavdelningen.
För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har:
Erfarenhet av mötesbokning eller annan kundkontakt inom B2B, helst inom SaaS eller teknisk försäljning.
Minst två års eftergymnasial utbildning. För en kandidat med särskilt stark erfarenhet och kompetens kan vi dock vara öppna för att göra undantag från detta krav.
Utmärkta kommunikationsfärdigheter på svenska och engelska.
Förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och målmedvetet för att skapa nya affärsmöjligheter.
Vad vår kund erbjuder:
En dynamisk och inkluderande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig och professionell utveckling.
Ett snabbväxande företag inom videokommunikation där du får vara med på en spännande resa.
Centralt beläget kontor och flexibla arbetsmetoder.
Ett engagerat team som fokuserar på samarbete och kundframgång.
Övrigt:
Vid frågor om tjänsten vänligen kontakt ansvarig rekryterare Biljana Cvetkovic via biljana.cvetkovic@kraftsam.se
Vi ser fram emot din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Gratis kontantkort - Hur då?
- Höga emotionella krav