OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobb-ID
232201
Jobbeskrivning
Just nu söker vi för kunds rälkning efter en erfaren säljare för ett innovativt SaaS-bolag. Har du erfarenhet av tidigare jobb som säljare där du även jobbat med SaaS-produkter? Är du en person som gillar att vara med och påverka? Då är det just dig vi söker! Stämmer detta in på dig eller känner du någon som stämmer bra in på denna profil? Ansök redan idag eller tipsa en vän
Villkor
Startdatum: Enligt överenskommelse
Ort: Stockholm, Hybrid
Arbetstider: Varierande, du sätter ditt eget schema.
KOMPETENSKRAV
- Erfarenhet från en liknande tjänst tidigare.
- Tala och skriva flytande svenska.
- Tala och skriva obehindrat på engelska.
MERITERANDE
- Arbetat på SaaS-bolag (Software as a Service) tidigare.
- Arbetat i en startupmiljö.
- Erfarenhet av att jobba med onboarding och success maneging.
DINA ARBETSUPPGIFTER
I den här rollen kommer du att vara en av huvudpersonerna i kundens säljteam. Ditt främsta uppdrag är att sälja mot företagskunder och expandera deras kundbas. I rollen kommer du att bygga starka och långvariga relationer med kunderna och arbeta aktivt med att förstå deras behov och utmaningar. Därför är det viktigt att du klarar av att både jobba med prospekt, sälja och onboarda.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
- Prospektering och identifiera nya kundmöjligheter och affärsutsikter.
- Presentera kundens produkter och tjänster på ett engagerande sätt för potentiella kunder.
- Förhandla om avtal och priser med kunder för att säkerställa ömsesidig tillfredsställelse.
- Upprätthålla kontakt med befintliga kunder för att säkerställa deras nöjdhet och utforska ytterligare försäljningsmöjligheter.
- Samverka med kundens team för att formulera och implementera försäljningsstrategier.
Denna position kräver starka kommunikationsfärdigheter för att etablera förtroendefulla relationer och övertyga potentiella kunder om fördelarna med kundens produkter och tjänster. För att nå försäljningsmålen behöver du vara fokuserad på resultat och ha förmågan att både arbeta självständigt och i team.
Om du är passionerad inom försäljning, trivs med att bygga långsiktiga relationer och strävar efter att nå framgång inom försäljning, då kan denna roll vara den perfekta matchningen för dig!
OM FÖRETAGET
Kunden är ett nystartat bolag inom SaaS-branschen som tagit fram ett helt unikt och innovativt WFM-verktyg. I denna roll kommer du att vara en del av kundens operativa team och jobba direkt under VDn. Du kommer att samarbeta med utvecklare, andra säljare och marknadsförare som alla fokuserar starkt på expansion. Företaget är i startupfasen och därför kommer du jobba nära hela teamet som kommer stödja dig genom handledning, coaching och vara en resurs för att hantera eventuella utmaningar.
Kunden erbjuder en stimulerande och utvecklande arbetsmiljö där du kommer att få både professionell och personlig tillväxt. Du kommer att omges av engagerade och dedikerade kollegor samt jobba nära VDn.
Du kommer att vara en del av kundens tillväxtresa och vara involverad i innovativa processer i deras skalauppfas. Kundens kontor ligger centralt i Stockholm som ger en inspirerande miljö som främjar samarbete och kreativitet.
Förutom detta erbjuder kunden även möjligheten att delta i ett attraktivt optionsprogram som en del av din anställning.
DIN PROFIL
För att lyckas i den här rollen behöver du vara proaktiv och drivas av att hitta de mest effektiva lösningarna för att möta kundernas utmaningar, inklusive att utforska nya tillvägagångssätt. Att erbjuda enastående service är en självklarhet för dig i ditt arbete och du trivs med att arbeta nära kunder. Din kommunikation är inte bara responsiv utan involverar en verklig förståelse för kundens problem. Att skapa och underhålla relationer är en passion och du strävar efter att se våra kunder bli framgångsrika på vår plattform.
Då rollen inkluderar att förklara produkten, även för icke-tekniska användare, är du skicklig i att förmedla information på ett pedagogiskt och förtroendeingivande sätt.
Du har fullständig behärskning i både svenska och engelska, både i tal och skrift.
OM OSS
Som anställd på Reko Consulting kan du känna dig trygg. Samtliga av våra tjänster omfattas av kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
Som anställd på Reko Consulting får du alltid en personalansvarig som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Personalansvarig har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.
Reko arbetar med både bemanning och rekrytering, vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att rekrytera rätt talanger till rätt företag.
För denna tjänst kommer du under en inledande period vara anställd genom oss på Reko för att sedan gå över och bli anställd direkt hos kundföretaget.