OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Telia söker Microsoft-inriktad IT-tekniker till vårt Servicedesk-team i Växjö.
Vårt specialistteam arbetar med support på Microsoft-produkter och Servicedesk IT, och behöver nu förstärkning med ytterligare en tekniker för att kunna fortsätta leverera excellent service till våra kunder.
Din nästa utmaning?
Som tekniker i vår servicedesk arbetar du tätt tillsammans med kollegorna för att lösa IT-relaterade problem hos våra kunder. Hos oss får du varje dag chansen att hjälpa och utveckla andra människor genom att se till att våra kunder har en fungerande IT-arbetsplats, både för mobila enheter och datorer. I ditt arbete kommer du att få lära dig massor om den senaste tekniken. Vi sköter supporten både på plats i kunds lokaler och genom telefon/remote-support ifrån vårt kontor.
Vem är du?
Du behöver ha ett genuint IT-intresse och vara lyhörd, kundbemötande är högsta prioritet. Social kompetens och förmåga att kommunicera både med dina kollegor och användare på rätt nivå. Vi ser gärna att du redan har vana vid MS Windows, Office 365 och har lätt för felsökning. Är du driven att utvecklas och villig att lära dig mer kommer du inte att sakna uppgifter att ta itu med! Tidigare arbete inom servicedesk är meriterande.
Din personlighet:
Öppen och trevlig
Pålitlig och ansvarstagande
Engagerad och kundorienterad
Lättlärd och arbetsvillig.
Din erfarenhet:
Arbete i kundsupport, helst som IT-tekniker
Kunna kommunicera i både tal och skrift på svenska och engelska.
Intresserad?
Jag som är ledare för Team ICT Workplace i Växjö heter Camilla Gunnarsson. Om du vill bli en del av mitt team, sök jobbet! Vill du veta mer, maila camilla.gunnarsson@teliacompany.com eller ring +46725140909.
Rekryteringen sker löpande, så tveka inte att höra av dig. Sista ansökningsdag är 2020-10-25.
Välkommen till Telia – Home to your next big opportunity!