OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Randstad Technologies letar efter en senior service desk manager till en av våra kunder, start omgående och ca sex månader framåt. Här kommer du att arbeta i en strategisk roll och ansvara för service desk på huvudkontoret i Göteborg samt övriga kontor i EMEA. Teamet består av 12 supporttekniker som supporterar 23 länder.
Som senior service desk manager kommer du att arbeta med utveckling av service desken och stakeholder management.
Till denna roll samarbetar vi gärna med underkonsulter eller kandidater som är intresserade av en tidsbegränsad anställning hos oss på Randstad Technologies.
Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
Som senior service desk manager kommer du att ansvara för den strategiska driften av service desken i Göteborg och övriga EMEA.
Du kommer att stötta medarbetarna i frågor gällande processer och utmaningar i den dagliga driften.
I din roll kommer du att ha mycket kontakt med intressenter runt om i organisationen och hantera krav, förväntningar och uppföljning av leverans.
Du kommer att leda ett team med engagerade service deskmedarbetare.
Även att ta fram processer och utveckla och förbättra dessa ingår i rollen.
Kvalifikationer
För att kvalificera för rollen behöver du ha dokumenterad erfarenhet av service desk management på en senior nivå. Du är van att leda medarbetare från olika kulturer och möta verksamhet i olika delar av världen
Du har en god förmåga att hantera intressenter och deras krav och förväntningar.
Du har även erfarenhet av att ta fram och utveckla processer för service desk.
Om du har ITIL-certifikat eller motsvarande erfarenhet är det ett stort plus.
Flytande kunskaper i engelska och goda kunskaper i svenska är ett krav för denna tjänst.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och värdesätter god kommunikationsförmåga med tydlighet och en pedagogisk ådra. Vi söker också en varm ledare med stort hjärta för det fantastiska servicedesk-teamet som man kommer att arbeta med.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Du behöver ha lång erfarenhet av service desk management för en global organisation.
Ansökan
2022-04-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: carolina.klockaregullesjo@randstad.se
Om företaget
Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044