OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en erfaren helpdesk personal ansvarig- Senior Service Personnel. Vi söker dig som har erfarenhet av både hårdvara som mjukvara inom IT. Du ska vara ha ett starkt intresse för att arbeta med kundkontakt inom IT relaterade frågor. Vi ser att du är snabblärd och har förmågan att förstå relationer mellan processer och den mjukvara som ligger bakom processen. Arbetsbeskrivning . Utreda vilket problem som har uppstått och vem som är ägare för problemet och att skyndsamt avgör var det egna ansvaret slutar . Förmåga att hantera uppgifter som faller inom det egna supportområdet och hålla ärenden uppdaterade till dess att de lämnas över till den kontakt internt som ska ta över ärendet . Genomgående identifiera och verifiera fakta & information som kommer in . Prioritera och avgöra vilka ärenden och problem som är relevant och vad som kan avvaktas . Ta alla tillfällen att lära sig och pröva på nya system/uppdateringar och aktivt söka mer information vid behov . Hålla kunder underrättade och uppdaterade om status för ärenden . Besvara alla ärenden skyndsamt . Ansvara för och upprätthålla interna organisationen uppdaterad om kundens support status och vilka specifika frågor som kan behövas för deras utredning . Skapa och bibehålla dokumentation och manualer för givna ansvarsområden. . Delta i möten vid behov Bygga upp avdelning och affärsutveckling . Bibehålla interna kontakter, skapa nya kontakter och alltid ge en professionell service . Ansvara för att kunders frågor utreds internt vilka inte är ärenden eller problem men vilka behöver åtgärdas av andra ansvarsområden . Delta i kundmöten vid behov Arbetsledning . Vara mentor för nyanställda och försäkra sig om att alla nya anställda känner sig som en självklar del i teamet . Hantea arbetsbelastning och personalresurser (snarare genom att fråga muntligen än att bestämma) . Ansvara för on-call schema vid behov Arbetslivserfarenhet . Minst två år inom kundsupport eller annat relevant område, ex IT konsultering Personliga egenskaper . God kommunikatör och lyssnare Tålamod. Förmåga att hålla sig neutral och diplomatisk under alla omständigheter . Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ och följa upp uppgifter och ärenden löpande . Teamkänsla och ansvar (ex fråga om någon behöver hjälp, hålla ögonen öppna om någon är borta och har ärenden och uppgifter som ska skötas, ansvara för att dela ut information och träna medarbetare . Hantera stressiga situationer och ha en vinnarinstinkt . Servicekänsla och förstå att kunder existerar både internt och externt . Nogrann och struktuerad. Detta gäller även för enkla återkommande uppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Admin.assistent Hanan Toutoundji
08-545 539 90
Rekryteringsansvarig Fanny Kjellberg
08-545 539 90
Affärsområdeschef Carin Helander
08-545 539 90
Rekryterare Sanna Löfgren
08-545 539 90