Senior Socialsekreterare inom barn och ungdom

Arbetsbeskrivning

Senior Socialsekreterare inom barn och ungdom

AOV:2013:18


Arbete och Välfärd
Möt framtiden med oss i Arbete och välfärdsförvaltningen. Förvaltningen ansvarar för individ- och familjeomsorgen och vissa arbetsmarknads- och utbildningsinsatser i kommunen.
Vi har ett samlat ansvar för att förebygga och motarbeta utanförskap och stödja medborgaren till ökad självständighet.

Har du minst tre års erfarenhet av utredningsarbete med barn och ungdomar?

Vill du anta nya utmaningar där din kompetens och erfarenhet värdesätts högt? Vill du ha ett arbete där du utvecklas inom ditt kompetensområde och ställs inför utmaningar? Tycker du om att arbeta självständigt med stort eget ansvar, men också i nära samarbete med kollegor? Vill du komma till en kommun med ett stort utbud av olika insatser?

Då erbjuder vi dig som är senior socialsekretare
- ett stimulerande och ansvarsfullt arbete
- erfaren arbetsledning
- trevliga kollegor
- extern handledning

Arbetsuppgifter
Stöd- och utredningsenheten består av två team, som arbetar nära tillsammans och ansvarar för handläggningen av ansökningar och anmälningar rörande barn, ungdomar och deras familjer. Förutom utredningar enligt SoL och LVU arbetar man med uppföljning av beslutade insatser och tvångsåtgärder.

Inom barn- och ungdomsverksamheten finns en utbyggd öppenvårdsverksamhet samt eget HVB som handläggarna har mycket samarbete med. Arbete och välfärdsförvaltningen har även andra egna insatsalternativ.

Kvalifikationer
För arbete som senior socialsekreterare på stöd och utredningsenheten krävs det att du har socionomexamnen och minst tre års erfarenhet av arbete med myndighetsutövning inom barn och ungdom, samt goda kunskaper i BBIC. B körkort är ett krav.

Det krävs också att du har vana av att arbeta självständigt och klarar att handlägga ärenden med sociala problem av skiftande karaktär. Vi förväntar oss att du med inlevelseförmåga, lyhördhet och kreativitet kan möta de familjer, som vi arbetar för. Du har god förmåga att analysera och i skrift dokumentera ditt arbete. Du ska ha god förmåga att hantera flera parallella processer och kunna prioritera de olika processernas moment.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100 % med tillträde snarast möjligt efter överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Laila Jönsson, enhetschef, 044?13 59 13.
Veronica Svensson, enhetschef, 044-13 57 58

För facklig information, ta kontakt med
Maya Månsson, SSR, 044-13 56 04.
Lavdim Rushiti, Vision, 0768-82 74 51.

Sista ansökningsdatum
I denna rekrytering arbetar vi med löpande urval det innebär att vi kontinuerligt väljer ut de kandidater vi vill anställa. När vi valt kandidater tar vi bort annonsen. Är du intresserad innebär det att du snarast inkommer med din ansökan. Annonsen visas längst till och med 2013-08-31.

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner på sidan. Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in. Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.

Välkommen med din ansökan

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024