Senior strategisk inköpare

Arbetsbeskrivning

Länsförsäkringsgruppens 24 lokala länsförsäkringsbolag äger gemensamt Länsförsäkringar AB, med lokaler på Gärdet i Stockholm.Länsförsäkringar AB har tre huvudsakliga uppdrag: Att bedriva affärsverksamhet inom sakförsäkring, livförsäkring och bank, att bedriva Länsförsäkringars gemensamma utvecklingsverksamhet och att ge service till länsförsäkringsbolagen.Länsförsäkringar AB skapar förutsättningar för länsförsäkringsbolagen att bearbeta sina lokala marknader samt skapa och vidareutveckla kundrelationer.Serviceenheten inom Länsförsäkringar AB har som huvuduppgift att ge service till länsförsäkringsbolagen och till övriga delar av Länsförsäkringar AB.Verksamheten omfattar bland annat service inom affärsanalys, ekonomi, HR, skador och kommunikation. text-align: centerSenior strategisk inköpare text-align: center Inköpsavdelningen som etablerades i januari i år har i uppdrag att effektivisera Länsföräkringar AB:s upphandlingsprocess och[ leverantörshantering.Inköpsavdelningen kommer successivt att byggas upp för att hantera det nya uppdraget.I dag har avdelningen tre anställda och är i övrigt konsultbemannad.Drygt hälften av inköpsvolymen är IT-relaterad, andra stora poster är facility management och konsulter. I rollen som strategisk inköpare kommer du att leda upphandling och förhandling av stora, komplexa och affärskritiska avtal.I denna process är det viktigt att analysera och sammanställa interna kundkrav och att förstå leverantörsmarknaden och dess villkor.Du kommer även att arbeta med uppföljning av våra existerande större leverantörer samt medverka i att utveckla processer och arbetssätt för inköp.Rollen innebär även att du arbetar med mindre förhandlingar och uppgifter av förvaltande karaktär, därför är det viktigt att du trivs med denna variation i arbetet. Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av att driva kvalificerat strategiskt inköpsarbete och som har stor vana av att fungera som förhandlingsledare.Du har arbetat processorienterat, drivit och ansvarat för förhandlingar och projekt i större organisationer och är van att hantera utmaningar i ett förändringsarbete.Då en stor volym av våra inköp avser IT-tjänster är erfarenhet från IT-verksamhet meriterande, men vi söker även nya medarbetare med bredare erfarenhet av andra typer av tjänsteinköp, såsom tjänster kopplade till facility management.Du är troligen civilingenjör, civilekonom eller har en annan akademisk examen.Självklart behärskar du svenska och engelska utan problem. Trivs du som fisken i vattnet i en förhandlingssituation?Vi erbjuder en intressant roll med stort ansvar och möjlighet att påverka i ett välrenommerat bolag.Låter det som en utmaning i din smak?Ansök då snarast, dock senast den 26 november med ditt CV och personligt brev via Ansök Nu-knappen (ref.nr.AV-SE-10060). Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Mercuri Urval Aktiebolag
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 16 november 2010
  • Ansök senast: 15 december 2010

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010