OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi utformar nu framtidens företagshälsovård och har en ambitiös digitaliseringsagenda. Vill du vara med och utveckla vår inköpsfunktion samtidigt som du bidrar till att skapa ett hållbart arbetsliv? Trivs du i en organisation med sunda värderingar samt dynamisk och tillåtande miljö? Då ser vi fram emot din ansökan!
Om rollen
Som Strategisk Inköpare ansvarar du för strategiska och operativa inköps- och upphandlingsfrågor ur ett helhetsperspektiv för koncernen inom tilldelad inköpskategori. Du är även en del av att utveckla inköpsfunktionen mot nya effektiva arbetssätt genom digitalisering och automatisering som gör att funktionen utgör ett smart stöd till våra verksamheter och bidrar till att de kan hantera sina inköpsbehov på ett ekonomiskt och smidigt sätt.
Rollen innebär ett tätt samarbete med Avonovas verksamheter men också med centrala supportfunktioner och i rollen måste man kunna agera både support och stöd men också ställa tydliga krav, både internt och externt.
Placeringsort är Oslo. Du rapporterar till koncernens Inköpschef som är baserade i Stockholm.
Arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
- vara ansvarig för kategoristrategier och aktiviteter inom Facility - lokaler, lokalrelaterade tjänster och produkter
- driva inköpsforum inom kategoriansvaret internt för att förstå våra verksamheters inköpsbehov
- agera lokal support till övriga kategorier som drivs ifrån Sverige
- genomföra spendanalyser och uppföljning av leverantörer
- vara eskaleringsinstans för brister i leveranser där avtalsvillkoren inte uppfylls
- medverka till att utveckla inköpsfunktionen
- att i egenskap av senior, agera mentor och bollplank åt kollegor i gruppen vid behov
Kvalifikationer
Vi söker dig som har/är:
- högskole- eller universitetsexamen som ingenjör, ekonom eller en kombination av dessa
- minst 7 års kvalificerad erfarenhet av inköp och avtalsförhandling inom Facility
- förmåga att kunna kombinera att vara support och samtidigt ställa tydliga krav i verksamheten
- mycket goda kunskaper i norska och engelska i såväl tal som skrift
- avancerad användare av excel och power point
Personlighet
För att lyckas i rollen ser vi att du besitter följande kompetenser/egenskaper:
- god förmåga att samarbeta och kommunicera såväl internt som externt
- analytisk, förändrings- och processorienterad
- lösnings- och resultatorienterad
- har hög integritet
Om Avonova
Avonova erbjuder tjänster inom företagshälsa och ledarutveckling och vi hjälper företag att prestera och de anställda att trivas. Vi utformar nu framtidens företagshälsovård och har en ambitiös digitaliseringsagenda.
Vår mission är att leda vägen till ett hållbart arbetsliv, varje dag!
Avonova har 170 hälsocenter och 1 300 anställda. 15 000 kunder och deras 1,5 miljoner medarbetare erbjuds varje år våra tjänster vilket gör oss till den största aktören inom företagshälsovård i Norden.
Sedan 2019 ägs Avonova av Norvestor, ett av de största investmentsbolagen i Norden
Ansökan
Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010-207 01 50, menyval 3.
Om Addilon
Rekrytering av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Mälardalen, Stockholm, Göteborg, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago.
Följ oss på:
LinkedIn | Facebook | Instagram
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.
Sökord: inköp, inköpare, facility, avonova, företagshälsa, företagshälsovård