Senior strategisk inköpare till Sandviken/Stockholm

Arbetsbeskrivning

Senior strategisk inköpare
arbetsbeskrivning.

Nu söker vi en senior strategisk inköpare till en av våra kunder i Sandviken. Rollen innebär att Du kommer att leda ett spännande projekt då en del av bolaget kommer att bryta sig loss och separera från den övriga verksamheten. Huvudfokus kommer att ligga på att genom ett strukturerat och professionellt sätt driva projektet framåt samtidigt som du fungerar som huvudansvarig över existerande kontrakt med leverantörer samt driver och tar initiativ för att skapa kontakt med nya leverantörer.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

omfattning.

• Heltid och dagtid, under minst 6 månader.
• Möjlighet att utgå från kontoret i Stockholm, med krav på närvaro i Sandviken två dagar per vecka.
kvalifikationer.

Som person är du strukturerad samt motiveras av att arbeta på ett självständigt sätt där egen initiativförmåga och problemlösning är två viktiga nycklar för att lyckas i rollen. Du är en stark ledare med en mycket god motivations- och kommunikationsförmåga, både i tal och skrift, på svenska och engelska. Du är även en van användare av Office-paketet.

Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Tjänsten innebär många kontakter och det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du analytisk och noggrann. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt. Därtill förväntas det att du levererar och bidrar med kompetens, effektivitet och erfarenhet.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

erfarenhet.

För att vara aktuell för tjänsten har Du:

• Eftergymnasial examen inom projektledning, inköp eller annan relevant utbildning som bedöms som likvärdig
• Minst 5 års erfarenhet av att arbeta med upphandling och förhandling, gärna inom inköp och avtal
• Mycket goda kunskaper inom svenska och engelska, både i tal och skrift
För att lyckas i rollen är det meriterande om Du:

• Tidigare erfarenhet att arbeta med organisationsförändring och gärna i ledande roll
• Tidigare erfarenhet av att leda och utveckla projekt
ansökan.

2019-08-04, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Caroline Lundberg, konsultchef, caroline.lundberg@randstad.se

om randstad.

Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 12 juli 2019

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Inköpare / Purchaser

Inköpare / Purchaser

20 december 2024