OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som har mycket god erfarenhet av att arbeta lösningsorienterat i en administrativ och supporterande roll inom bilbranschen eller bilfinansiering. Är du dessutom van att se processer utifrån ett helhetsperspektiv och duktig på att självständigt driva ditt arbete framåt? Då kan denna tjänst vara något för dig! Vi söker just nu en Senior Support Manager till vårt huvudkontor i Alvik.
Hur din nya roll kommer att vara
Du blir en del av vårt team inom Remarketing Support, där ni tillsammans med våra säljare och testare hanterar våra B2B affärer och hjälper våra kunder att avyttra deras vagnpark eller inbytesbilar
Brett arbete i en administrativ, supporterande och koordinerande roll inom områden som process, logistik, sälj och service
Du kommer bland annat att arbeta i våra egenutvecklade system, Google Suite och Excel för exempelvis rapportering av sålda bilar och orderhantering
I denna roll ansvarar du även för kontraktshantering och förberedelser innan och efter en auktion, koordinera upphämtningar samt supportera våra säljare, testare och kunder
Tjänsten är på heltid, 40h/veckan. Tillsättning sker omgående eller enligt överenskommelse.
Vad vi vill att du har med dig
Du har arbetat några år i en liknande roll som innefattar både administration och support inom bilbranschen eller mer specifik mot bilfinans eller leasing
God kunskaper i Excel / Google Sheet eller liknande system samt en fallenhet att snabbt sätta dig in i nya digitala verktyg
Förutom utmärkta kunskaper i svenska kommunicerar du även effektivt på engelska i tal såväl som skrift
Mycket god strukturell- och analytisk förmåga där du har lätt för att hitta lösningar och kunna se helheter
Sist men inte minst är du serviceminded ut i fingerspetsarna och är van att kommunicera med både interna och expterna kontaktytor
Vad vi erbjuder dig
En internationell arbetsplats med spännande nationella och internationella projekt
Stor möjlighet att påverka och sätta din egen prägel på arbetet
Bra förmåner, allt i från friskvårdsbidrag till förskottssemester
En miljö som är öppen, positiv och motiverande med platta hierarkier och korta beslutsvägar
En självständig och ansvarsfull roll i ett snabbväxande techbolag där du har stor inverkan på vår fortsatta framgång
Vilka vi är?
AUTO1 Group är Europas ledande digitala plattform för bilbranschen. Vi bygger det bästa sättet att köpa och sälja bilar online. Vårt lokala varumärke, viköperdinbil.se, erbjuder våra kunder det snabbaste och smidigaste sättet att sälja bil på. Vårt varumärke, AUTO1.com, är Europas största B2B-plattform för bilåterförsäljare. Genom vårt varumärke Autohero, använder vi våra erfarenheter till att bygga ett varumärke som erbjuder det den bästa kundupplevelsen när det gäller att köpa bil online. Vi finns just nu på över 30 marknader och hade en omsättning på över 2.8 miljarder euro under 2020.
AUTO1 Group har en intern värdegrund som bygger på alla människors lika värde. Alla ansökningar kommer därför att hanteras på ett likvärdigt sätt oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsvariant och ålder.
Ansökan
Är du redo för din nästa utmaning? Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan (CV samt personligt brev) via ansökningsknappen nedan. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller telefon med hänsyn till dataskyddsförordningen (GDPR). Vid frågor vänligen kontakta oss på rekrytering@auto1.com. Vi sköter urval och intervjuer löpande tills vi har hittat rätt person.
Are we a match?
If you see challenges as opportunities, this is the place for you. We challenge the highly fragmented market of used cars in Europe and push ourselves to master the daily challenge of offering our customers the best way to sell and buy cars online. Tackling real challenges is our sustainable way to personal development.
Moreover, we are a fast paced environment. We ensure fast processes towards our customers, while internally the dynamic spirit from early start-up days lives on. We never settle, we challenge and question everything, constantly looking for improvement and new opportunities. As an international team, flat hierarchies and fast decisions are our key ingredients.
Last but not least, something that our employees at AUTO1 know very well is that growth brings constant change - which means that new challenges arise. From starting in 2012 to today, AUTO1 Group is a rare success story of tremendous growth and we don’t plan on stopping anytime soon. You will experience a steep learning curve by working on projects at scale and thus having real impact, all while benefiting from the stability of our proven business model.