Senior supporttekniker

Senior supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Trivs du med att vägleda och guida andra? Vill du vara med och göra skillnad? Är du kunnig och har erfarenhet inom IT samt älskar problemlösning? Då vill vi ha just dig som kollega!

TechTrade International AB stödjer privata vård och omsorgsföretag i olika IT-relaterade frågor. Vi är IT-avdelning hos en rad olika verksamheter såsom vårdcentraler, husläkarmottagningar, specialistläkarmottagningar, barnhälsovård, mödrahälsovård, hemsjukvård, rehab och psykiatri.
Vår vision är att bidra till ett friskare samhälle genom att skapa mer tid till vården och för patientmöten.

Jan Lindblad, VD och ägare av TechTrade
TechTrade grundandes 1993 och är nu inne på en spännande tillväxtresa och hoppas att du vill vara med oss i denna process. Vårt huvudkontor ligger idag i fräscha lokaler i Kista, Stockholm. Vi har även ett kontor i Helsingborg.

Vårt mål är att skapa tid för vårdpersonalen så att de kan ägna sig åt sitt viktiga arbete med sina patienter. Vi stöttar även våra kunder i deras egen digitaliseringsresa.

Vi behövs för dem och nu behöver vi bli fler! Vi stärker nu upp på vårt kontor i Kista, Stockholm med ytterligare support tekniker och vi hoppas att du vill vara med på vår spännande resa.

Om rollen

Din huvudsakliga roll är att finnas där för våra kunder.

Du kommer att ha varierade arbetsuppgifter där du bland annat bemannar TechTrades servicedesk. Där supporterar du våra användare via telefon, mail, ärendehanteringssystem, remote och även på plats hos våra kunder.

Ärendena är varierande och gäller allt ifrån traditionella IT-supportärenden till ärenden som rör vårdspecifika system och applikationer. Vid de tillfällen vi behöver supportera direkt på plats handlar det bland annat om hårdvaruinstallationer och felsökning som inte är möjlig på distans.

I den här rollen får du också möjlighet att vara med vid etableringen av våra tjänster hos kunder som precis startat sin verksamhet samt undervisa nya användare i hur de använder TechTrades tjänster, produkter och/eller vårt kundcenter. Det finns även möjlighet att utvecklas och specialisera dig inom ett område som intresserar dig och som är viktiga för våra kunder. Du kommer även hjälpa till vid migreringen från kundens befintliga infrastrukturmiljö till TechTrades miljö, genom att stötta våra drifttekniker med information.

Hos TechTrade hjälps alla åt, högt som lågt, för att på bästa möjliga sätt leverera det viktigaste av allt – skapa mer tid till vården!
Din profil

Vi ser att du har minst 3 års erfarenhet av felsökning och IT-support över telefon/mail och/eller hos användare och kan påvisa god kundnöjdhet.

Hos TechTrade supporteras användare inom vården som inte alltid har så stor datorvana, vilket ställer krav på att du som person är pedagogisk, prestigelös och anpassningsbar. Givetvis älskar du att leverera god service (både internt och externt).

Då rollen är bred är det viktigt att du är självgående och strukturerad. Du kommer att ingå i ett supportteam och vi ser därför att du trivs med nära samarbeten. Du ska hantera svenska i tal och skrift och ha god förmåga att kommunicera och att formulera skriftliga instruktioner. Du är van att dokumentera vad du gör och vilken lösning som löste problemet.
Krav


Kunden i fokus



Vana av att arbeta i en servicedesk

Minst 3 års dokumenterad erfarenhet av IT-support, support, felsökning och återkoppling

Dokumenterad erfarenhet av klient OS (Windows)

God kunskap kring Microsoft Office 365, inklusive mejlhantering

Erfarenhet av Active Directory

Praktisk och teoretiska nätverkskunskaper WAN/LAN/WLAN

Erfarenhet av Android och IOS

Hanterar flytande svenska och engelska i tal och skrift

B-körkort

Klara av krav för att arbeta med känslig information



Du behöver också vara


Prestigelös, flexibel och kreativ

Självständig, effektiv och driven

Serviceinriktad och kommunikativ

Nyfiken och modig

Noggrann och strukturerad

Pedagogisk



Meriterande


Någon form av IT-utbildning

Erfarenhet av Mac OS

Erfarenhet av fjärrstyrningsverktyg (fn Teamviewer)

Erfarenhet inom vården

Erfarenhet av TakeCare eller andra journalsystem eller vårdapplikationer


Stämmer detta in på dig så är det dig vi söker!

Varför TechTrade

Vi erbjuder dig en plats i ett drivet team där vi är taggade på att skapa förutsättningar för vården och mer tid till patientkontakten. Vi gillar teknik och är beredda på att introducera dig till lösningar du kanske inte kan så mycket om idag men som vi kommer att utbilda dig i. Du kommer att sitta på vårt huvudkontor tillsammans med härliga kollegor i Kista, Stockholm.
Information om anställning


Heltid

Provanställning under 6 månader, därefter tillsvidareanställning

Tillträde snarast

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2024
  • Ansök senast: 12 juni 2024

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024