Senior supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Leanlink är kommunens utförare av stöd, omsorg, IT och kommunikation, kost och restaurang samt kommunintern service. Verksamheten som bedrivs är eller kan vara konkurrensutsatt. Leanlink har ca 2000 tillsvidareanställda medarbetare och ett stort antal vikarier. Våra kärnvärden bygger på lojalitet, empati, ansvar och närhet vilka tillsammans utgör grunden för vår verksamhet.



Om arbetsplatsen
LKDATAs kundservice är en växande verksamhet och vi behöver därför förstärka vår servicedesk.

Vi söker Dig som vill ge service och support i en modern och offensiv IT-miljö.

Arbetsbeskrivning
Arbetet innebär IT- support i vår Kundservice (Servicedesk 1st line och 2nd line) samt utveckling av verksamheten i form av exempelvis framtagning av rutiner och utveckling av interna stödtjänster. Vi är ett team som jobbar nära tillsammans och där varje medarbetares bidrag till gruppen är viktigt.

Kvalifikationer
Vi söker Dig som är serviceinriktad med förmåga och vilja att snabbt sätta Dig in i kundens situation/verksamhet. Du har erfarenhet av support i komplexa IT-miljöer och tar ansvar för din uppgift, ser sammanhang och prioriterar rätt frågor.

Vi vill att Du som söker har förmåga att hitta lösningar som hjälper LKDATAs kundservice att arbeta med IT-support på ett mer effektivt sätt. Du behöver ha en väl utvecklad kommunikativ och analytisk förmåga, för att förstå kundens problem och för att göra Dig förstådd i så väl tal som skrift. Du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker när det händer mycket runt omkring.

Tjänsten ställer höga krav på ett strukturerat arbetssätt, flexibilitet och god samarbetsförmåga i en stark och positiv teamanda, så dina personliga egenskaper är viktiga. Dessutom ser vi att du bör ha följande kompetens:

- Du har utbildning på högskolenivå eller motsvarande kompetens.
- Du har mycket god praktisk erfarenhet av Service Management enligt ITIL och certifiering är meriterande.
- Du har erfarenhet av och kunskap om ärendehanteringssystem och kunskapsdatabas.
- Du har flerårig erfarenhet av arbete i en servicedesk för komplexa IT-miljöer med många användare och klienter.
- Du har mycket god vana av att arbeta i projekt.
- Vi använder oss av Symantec Servicedesk som vår service management-plattform, så kunskap om det är meriterande.
- Erfarenhet av Lean ses som meriterande eftersom vi eftersträvar en leanfilosofi i allt vi gör.

Om Linköpings kommun

Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner. Nu är vi 150 000 invånare! Kommunen kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information: www.linkoping.se

För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.

Vi är en kommun där idéer blir verklighet – därför behöver vi dig!

Övrigt

För att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med MyNetwork. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras i enlighet med de bestämmelser som regleras av PUL (personuppgiftslagen).

Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.

Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gunilla Hult, verksamhetschef
013-263802
Ann Habbe, Kommunal
013-206956
Ingrid Gidlund, Verksamhetschef
013-263447, ingrid.gidlund@linkoping.se
Lisa Tällberg, Facklig repr FSA
013-208405, elisabeth.tallberg@linkoping.se
Albert De Haan, Facklig repr LSR
010-1037048, albert.de.haan@lio.se
Britt-Marie Sandström - Vision
013 20 78 51
Katarina Hellrin Verksamhetschef
013-263110
Elias Vardi Teamledare
013-206562
Joakim Söderlund SSR
013-207754
Christer Holmström Vision
013-206744

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun, Leanlink
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
  • Publicerat: 24 maj 2016

Besöksadress

Stadshuset
None

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024