OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
vid Institutionen för data- och systemvetenskap. Sista ansökningsdag: 2021-01-29.
Institutionen för data- och systemvetenskap (DSV) är en av de största institutionerna vid Samhällsvetenskapliga fakulteten, Stockholms universitet. DSV är också Sveriges äldsta och största institution inom IT. Institutionen finns vid campus Kista och har ca 190 anställda och ca 5 000 studenter.
Vi söker nu en senior supporttekniker till vår IT-driftgrupp som kan utgöra ett stöd och en fast punkt för resten av helpdesk-personalen.
Arbetsuppgifter
Som senior på helpdesk ingår du i DSVs IT-arbetsgrupp DMC med ca 10 medarbetare. Du kommer ansvara för planering, schemaläggning och uppföljning av helpdesk-arbetet och utgöra en andra supportlinje i de ärenden där mindre erfaren helpdesk-personal inte kan klara sig på egen hand. Liksom resten av gruppen kommer du även att vara behjälplig i olika stora och små projekt (interna och externa) där IT-kompetens efterfrågas.
Exempel på arbetsuppgifter:
• ansvara för schemaläggning av helpdesk-personalen
• ansvara för att löpande dokumentera helpdesk-arbetet
• ansvara för utlåningssortimentet (huvudsakligen inventering och inköp)
• lära upp juniora/nya helpdesk-medarbetare
• utgöra andra linje för helpdesk-ärenden:
−lösa svårare problem
−ärenden som behöver följas upp över längre tidutgöra en fast punkt för personal att vända sig till med mindre akuta ärenden eller allmänna frågeställningar
• assistera ansvarig för videostudion med användarsupport och service av studion
• assistera ansvarig för AV-tekniken i salarna
• viss programmering efter behov.
Kvalifikationer
Krav
• högskoleutbildning inom data- och systemvetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för befattningen
• minst två års erfarenhet av helpdesk-arbete
• erfarenhet av OTRS
• goda förmåga att uttrycka dig väl på svenska och engelska i tal och skrift.
Meriterande
• erfarenhet av arbete i offentlig sektor och allra helst inom universitet/högskola
• erfarenhet av studieadministrativa system, t.ex. LADOK, Daisy
• erfarenhet av att skriva noggrann teknisk dokumentation
• goda programmeringskunskaper.
För att lyckas i rollen som senior supporttekniker behöver du kunna arbeta självständigt och strukturerat. Du behöver vara stresstålig och kunna hålla ordning på och följa upp flera samtidiga trådar. Du behöver också vara bra på att förklara komplexa problem och koncept för någon son inte är insatt i det specifika området. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.
Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av Erik Thuning, tfn 08-674 74 77, thuning@dsv.su.se.
Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/Lärarförbundet), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).
Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.
Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.
Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.
Välkommen med din ansökan!
Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.