Senior Supporttekniker

Senior Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Telia söker Microsoft-inriktad supporttekniker till vårt team i Växjö.
Vårt specialistteam arbetar med support på Microsoft-produkter och Servicedesk IT, och behöver nu förstärkning med ytterligare en tekniker för att kunna fortsätta leverera excellent service till våra kunder.
Är det här din nästa möjlighet?
Som tekniker i vårt team arbetar du tätt tillsammans med kollegorna för att lösa IT-relaterade problem hos våra företagskunder, både stora och små. Största fokus ligger på slutanvändarsupport inom Microsoft 365 och Office-applikationerna, samt administration i Azure, Microsoft Endpoint Manager/Intune, Exchange etc. Du arbetar i ärendehanteringssystem och hanterar en bredd av ärenden som varierar i omfattning och komplexitet. Vi är ett växande team som just nu består av 16 personer, teamet präglas av god gemenskap, ett starkt tekniskt intresse och en vilja att utvecklas.
För rätt person så kan den här rollen innefatta även ca 25% tjänst som Teamsamordnare, vilket innebär att vara drivande i vårt interna förbättringsarbete, hjälpa till med planering och kunskapsspridning i teamet, ha kundansvar och genomföra avstämningsmöten med kundernas IT-ansvariga, där förberedelsearbetet inkluderar analys av lösta ärenden och ta fram statistik/rapporter.
Hos oss får du varje dag chansen att hjälpa och utveckla andra människor genom att se till att våra kunder har en fungerande IT-arbetsplats. I ditt arbete kommer du att få lära dig massor om den senaste tekniken. Vi sköter supporten genom telefon och remote-support ifrån vårt kontor/hemarbetsplats.
Är det här du?
Du behöver ha ett genuint IT-intresse och vara lyhörd, kundbemötande är högsta prioritet. Social kompetens och förmåga att kommunicera både med dina kollegor och med användare på rätt nivå.
Du ska ha erfarenhet och vana vid Microsofts operativsystem och applikationer och ha lätt för felsökning. Är du driven att utvecklas och villig att lära dig mer kommer du inte att sakna uppgifter att ta itu med! Tidigare arbete inom servicedesk/IT-support, såväl som utbildning inom och certifikat från Microsoft, är meriterande.
De certifikat som är mest aktuella just nu är:
AZ-900, AZ-104, MS-100+101, MD-100+101, MS-203, MS-500, MS-700, MS-900
Du ska kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på både svenska och engelska.
Telefonvana är ett krav.
Din personlighet:
Öppen och trevlig
Pålitlig och ansvarstagande
Engagerad och kundorienterad
Lättlärd och arbetsvillig

Intresserad?
Jag som är ledare för Team ICT Workplace i Växjö heter Camilla Gunnarsson. Om du vill bli en del av mitt team, sök jobbet! Vill du veta mer, maila camilla.gunnarsson@teliacompany.com
Då vi är i behov av att snabbt fylla tjänsten så sker rekryteringen löpande, med anställning så snart vi funnit rätt person, så tveka inte att höra av dig! Sista ansökningsdag är 2022-01-27.
Välkommen till Telia – Home to your next big opportunity!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Telia Company AB Solna
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2022
  • Ansök senast: 27 januari 2022

Postadress

Stjärntorget 1
Solna, 16991

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024