OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du minst 4 års erfarenhet av teknisk support? Vi söker en engagerad och tekniskt kunnig supporttekniker för att stödja användare och säkerställa smidig drift av deras IT-system. Om du har en stark teknisk bakgrund och en utpräglad servicekänsla, är det här rätt roll för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Senior supporttekniker till vår kund, ett ledande detaljhandelsföretag med fokus på mat och hälsa. Tjänsten omfattar heltid på kundens kontor i Solna där arbetet sker på plats.
Dina arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren Senior supporttekniker som kommer att vara en central del av vår kunds team. I rollen ansvarar du för att hantera inkommande ärenden och stötta användare i Service Hub, där du svarar på frågor och löser tekniska problem. Vår kund använder ett ärendehanteringssystem för inkommande ärenden, men det kan också krävas att du tar dig till deras konferensrum för att åtgärda tekniska fel på plats.
Du kommer att felsöka och lösa problem med datorer, mobila enheter, skrivare och annan teknisk utrustning. En stor del av din tid kommer att ägnas åt att ge teknisk support, där du hjälper användare med installation, underhåll, lösenordsåterställning samt frågor kring M365 och andra applikationer. Utöver detta kommer du även att arbeta med nätverkskomponenter, som att hantera och underhålla Wifi-accesspunkter.
Dina egenskaper
Du trivs med att ha en central roll i verksamheten, där du får vara spindeln i nätet för kursadministrationen. Din noggrannhet och förmåga att hantera detaljer säkerställer att alla processer flyter smidigt, samtidigt som du är flexibel och hanterar höga arbetsbelastningar när så krävs. Som person är du serviceinriktad och kommunikativ, och du har lätt för att samarbeta med kollegor och andra intressenter.
Är denna tjänst något för dig?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Minst 4 års erfarenhet av teknisk support
Teknisk kompetens inom hårdvara, mjukvara, applikationer och nätverk
Bra kommunikationsförmåga och servicekänsla
Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-02-28. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Ansvarig rekryterare för denna tjänst är Linn Willberg som kan nås på mejl linn.willberg@perido.se. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34896 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.