Senior supporttekniker till uppdrag på stort företag

Senior supporttekniker till uppdrag på stort företag

Arbetsbeskrivning

Din nya tjänst

Är du en rutinerad servicedesktekniker som jobbat i branschen i några år?
Letar du efter nästa steg i karriären?

Vi söker just nu personer som har god erfarenhet som tekniker, är van vid att prata med användare och som ger support på en hög nivå för uppdrag runt om i Stockholm.

Vill du ha en ny och utmanande roll där du får testa på något nytt? Skicka då gärna in din ansökan till oss. Vi letar alltid efter nya drivna medarbetare som vill utvecklas, bygga kompetens och driva arbetsmöjligheter framåt.
Ta chansen och sök!

Vi erbjuder stöttning hela vägen genom ansökningsprocessen, en trygg anställning och direktkontakt med ett härligt team!

Vi har som sagt uppdrag hos flera olika stora kunder runt om i Stockholm där vi söker motiverade IT-tekniker som kan adderas till de nuvarande teamen ute på plats.
Väl på plats kommer du att arbeta i ett trevligt team där ni hjälps åt att ta hand om ärenden och samtal som inkommer från användare inom samma bolag som behöver hjälp med IT-relatarade problem. Uppdragen är mer eller mindre avancerade men kräver en tekniker som gärna har några års erfarenhet från en servicedesk.
Du kommer att arbeta med applikationstekniska frågor, AD konto - och behörighetshantering samt O365/email och azure. Vi ser gärna att du tidigare jobbat med detta och har bra koll på de områdena redan.
Viss utbildningstid finns såklart tillgänglig ute hos kunden för att din start på företaget ska bli så bra som möjligt

Vad finner du hos oss då? Jo, ett drivet team som alltid vill förbättras och driva sig längre och längre. Vi trivs med utmaningar och gör alltid det lilla extra för att jobbet ska bli gjort och för att våra medarbetare ska trivas hos oss.

Du som konsult står alltid i centrum hos oss. Det är väldigt viktigt att konsulten trivs på alla sätt och mår bra i alla aspekter av sin anställning. Det ska kännas bra att gå till jobbet, arbetsplatsen och arbetsuppgifterna ska vara utvecklande och utmanande på ett sätt där konsultens intresse väcks till liv och en gnista tänds.

Vi har flera kunder som vi samarbetar med vilket öppnar upp möjligheter för våra konsulter att kompetensutvecklas ute på flera olika uppdrag. Vi på Thalamus värdesätter verkligen kommunikationen mellan konsulten och konsultchefen. Om du som konsult känner att du utvecklats så mycket som du kan på ditt uppdrag så vill vi veta det så att vi kan börja leta efter andra uppdrag där du kan utvecklas vidare inom det område du är mest intresserad av. Se oss gärna som coacher som vill att du ska lyckas på ditt uppdrag men även få den kompetens du söker. Bolla därför gärna frågor med oss även när du är på ett uppdrag så att vi kan lägga upp en plan för hur du ska kunna vidareutvecklas.

Utöver så erbjuder vi fastanställning med kollektivavtal, fast lön och bra villkor.
Mellan uppdrag har du fortfarande fast lön och får möjlighet till att plugga upp dina kunskaper inför nya uppdrag.
Vi finns alltid nära till hands för att få dig att trivas och för att kunna svara på frågor.



Din bakgrund

Du har tidigare arbetat med användarsupport över telefon, mail och chatt och har därför god vana att hantera sådana situationer.
Vi ser gärna att du studerat en teknisk linje med IT-inriktning (gärna inom nätverk eller som systemadmin)
Du har några års erfarenhet av liknande arbete i servicedesk.
Viktigt att du behärskar svenska och engelska.





Vi värderar högt

- Brinnande intresse för IT och att utvecklas inom branschen.
- Engagemang för problemlösning och att hjälpa människor.


Ett plus

- Utbildning inom IT eller annat tekniskt ämne
- Erfarenhet av arbete i Ärendehanteringssystem


- ITIL
- Windowsklienter (7 och 10)
- Windows server
- Officepaketet
- Skrivare


- Active Directory
- Azure AD
- Erfarenhet av fjärrstyrning




Du som person

Som person är du flexibel, social och serviceinriktad. Flexibel är viktig då du ska vara lösningsorienterad och hitta lösningar på användarnas problem. Du ska vara driven både i ditt arbete och i din egen kompetensutveckling. Vi ser gärna att du certifierar dig och om du visar framfötterna så finns det möjlighet till mer tekniskt utmanande roller inom Thalamus.

Din ansökan

Alla våra ansökningar sker via vår hemsida och intervjuer sköts löpande.



Din nya arbetsgivare

Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom supporttekniker, onsite & drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.



Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.



På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.



Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss!



Keywords: first line, firstline, 1st line, ITsupport, IT-support, teknisk support, helpdesk, ittekniker, itteknisk support it-teknisk support, help desk.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thalamus IT Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2021
  • Ansök senast: 11 juni 2022

Postadress

Gustavslundsvägen 137
Stockholm, 16751

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

1 line support

1 line support

26 november 2024