OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perido Skills söker en erfaren Supporttekniker/Problem Manager till ett mycket framgångsrikt produktföretag norra Stockholm. Företaget levererar "IT-produkter" och tjänster till kunder runt om i världen. Produkterna tillhandahåller funktionalitet och tjänster inom telekomområdet och förhållandevis stor kundanpassning sker. Du kommer att ingå i supportorganisationen och vara en av fyra Problem Managers. Utöver dessa har bolaget en Servicedesk som även hanterar incidenter och det är vid eskalering av ärenden som Problem Managers tar över ärendet. I rollen förväntas du egenhändigt lösa diverse problem inom ramen för de SLA som finns uppsatta. Tjänsteresor till företagets kunder, som finns över hela världen, sker i begränsad omfattning och jour förekommer. Jouren löses för det mesta hemifrån då företaget ej driftar systemen själva och möjlighet att koppla upp sig remote finns. Kravprofil - Du har stor erfarenhet av Unix/Solaris - Erfarenhet av Oracle och/eller andra databaser - Erfarenhet från telekombranschen ses som meriterande - Problemlösning är en självklarhet för dig och du har ett metodiskt och samtidigt kreativt angreppssätt - Erfarenhet av stora, komplexa, transaktionsintensiva och verksamhetskritiska realtidssystem är ett stort plus - Prestigelöshet och en vilja att kavla upp ärmarna när så krävs kännetecknar dig som person. Att på eget initiativ fråga kollegor i din omgivning när information saknas är för dig givet. - Du uttrycker dig utmärkt i tal och skrift, även på engelska Du är en social person som är driven och engagerad i allt du gör. Du har ett stort intresse för teknik och trivs i en miljö där det händer mycket och arbetsuppgifterna är många och varierande.